۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۵۱۶۰۷۰
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی:

سیره سیاسی امام رضا بهترین الگو برای مواجهه با فتنه ها است

آیت الله علم الهدی گفت: در شرایط امروز کشور که ما در برابر دشمنان اسلام در صحنه زندگانی سیاسی اجتماعی با دنیایی از توطئه و فتنه مواجهیم، سیره امام رضا(ع) رهنمودهای گران مایه ای در اختیار ما می گذارد.
 آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن میلاد امام هشتم(ع) که در محل اجرای پروژه مجتمع بزرگ فرهنگی ثامن الحجج(ع) و با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، برگزار شد، به تبیین نکاتی پیرامون سیره سیاسی امام هشتم(ع) پرداخت و گفت: در شرایط امروز کشور که ما در برابر دشمنان اسلام در صحنه زندگانی سیاسی اجتماعی با دنیایی از توطئه و فتنه مواجهیم، سیره امام رضا(ع) رهنمودهای گران مایه ای در اختیار ما می گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: یکی از القابی که برای امام هشتم(ع) شهرت پیدا کرد، لقب «عالم آل محمد(ص)» بود که عنوان این لقب در موقعیت آن روز، معلول حرکت مبارزاتی عظیم حضرت با توطئه هایی است که ایشان خطر آن ها را تبدیل به فرصت کردند.

امام جمعه مشهد مقدس در تبیین سخنان خود افزود: مأمون ملعون که سعی داشت مسأله تقابل با جریان امامت و ولایت را از درگیری نظامی با گروه های وابسته به اهل بیت(ع)، به یک رویارویی فرهنگی و سیاسی تبدیل کند، چون گمان می کرد در نتیجه این کار جبهه اهلبیت(ع) با شکست مواجه می شود، دست به توطئه هایی زد که انتقال امام رضا(ع) به خراسان و تقابل فرهنگی تحت عنوان توسعه آزاد اندیشی در خط ترویج دگر اندیشی، از جمله این شگردهای شیطانی بود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام توطئه هایی که از سوی دستگاه عباسی در زندگی سیاسی و اجتماعی امت اسلام ایجاد شد، ائمه معصوم(ع) مستقیما مرجع فکری مسلمانان بودند. ایجاد محدودیت برای امام کاظم(ع) توسط حکومت عباسی، به آن ها چهره علم ستیزی داده بود و از همین رو مأمون به دنبال ایجاد یک رقابت فکری و فرهنگی در کشور بود تا در نتیجه این رقابت، مردم از مراجع فکری گوناگون برخوردار شوند و انحصار این مرجعیت از اهل بیت(ع) گرفته شود.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: مأمون از یک طرف دستور داد کتب فلسفی یونان تحت عنوان توسعه آزاد اندیشی به کشور وارد شود و برای ترجمه این کتب به زبان عربی نیز هم وزن آن ها به مزوِران یهودی طلا پرداخت می کرد و از طرف دیگر در راستای توسعه ادیان غیر اسلامی به عنوان رقیب اسلام، هزینه های هنگفتی برای تأسیس کلیساها انجام داد تا بدینوسیله جریان امامت را در انزوا قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: رهبری آسمانی و وحی آسای امام رضا(ع) شرایط را به گونه ای رقم زد که نه تنها این جریانات فرهنگی گسترش پیدا نکردند، بلکه توسعه فرهنگ امامت و ولایت از آن پس در شکلی قرار گرفت که در دنیای اسلام فقط یک مرجع فکری شناخته می شد و آن حضرت امام رضا(ع)، عالم آل محمد(ص) بود./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات