۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹
کد خبر: ۵۱۶۳۰۸
نقوی حسینی در گفت وگو با رسا خبرداد؛

طرح مقابله با اقدامات آمریکا عصر امروز بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از برگزاری دومین جلسه کمیسیون امنیت ملی با حضور مسؤولان ذیربط برای بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا خبرداد.
سید حسین نقوی حسینی

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه های این کمیسیون برای اقدام متقابل در برابر تحریم ها، از برگزاری دومین جلسه کمیسیون امنیت ملی با حضور مسؤولان ذیربط برای بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا خبرداد.

وی افزود: در این زمینه دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و همه نهادها و دستگاه ها وظایفی دارند و باید در میدان حاضر باشند و ایستادگی کنند تا بتوانیم اهداف خود را پیش ببریم.

نماینده مردم ورامین در مجلس اظهار داشت: مجلس در حوزه قانونگذاری باید عمل کند و در زمینه تحریم ها یک فوریت طرح اقدام متقابل در صحن علنی تصویب و به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد، کمیسیون امنیت ملی در همین باره از نهادها، شخصیت ها، نمایندگان و کمیسیون ها و فراکسیون ها نظرخواهی کرده تا نظرات را ارائه کنند و بتوانیم طرحی جامع، کامل، مستحکم و اجرایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بسیاری از نهادها نظرات خود را ارائه کرده اند و ستاد کل نیروهای مسلح، پدافند غیرعامل و دستگاه های دیگر نظرات را داده اند، همچنین همکاران نماینده نیز نظرات و پیشنهادات خوبی دادند، یک جلسه فوق العاده برگزار شد و کلیات طرح را بررسی کردیم و در آن جلسه آقایان عراقچی و قشقاوی حضور داشتند، کلیات یک فوریت آن در صحن علتی تصویب شد.

نقوی حسینی ابراز داشت: یکشنبه نیز دومین جلسه فوق العاده سا عت 4 عصر با حضور مسؤولان ذیربط و کارشناسان وزارات خارجه تشکیل می شود و قرار است که وارد جزئیات شویم و تمامی پیشنهادات در بند بند طرح لحاظ می شود تا طرحی پاسخگوی دشمنی های آمریکا تهیه شود.

وی با تأکید بر این که دولت باید مواضع قاطع و انقلابی داشته باشد، عنوان کرد: دولت باید از سیاست صبر و انتظار بیرون بیاید و از مماشات دست بردارد، دولت باید محکم برخورد کند همانگونه که رییس جمهور در مراسم تحلیف مواضع محکمی اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: هیأت نظارت بر اجرای برجام نیز باید به وظیفه خود عمل کند و امیدواریم 16 ماده ای که ابلاغ شده در طراز برخورد با دشمنی های آمریکا باشد، قوه قضائیه هم طبق قوانین قبلی که تصویب شده وظایف و تکالیف دارد که باید عمل کند.

وی اضافه کرد: همچنین نیروهای مسلح و وزارت خارجه نیز تکالیفی دارند که باید انجام دهند، همه باید دست به دست هم دهیم و آمریکا باید از ایران یک صدابشنود و آن مقابله با استکبار به سرکردگی است که هیچ تساهل و تسامحی در این زمینه وجود ندارد، مجلس برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکایی ها کاملا جدی است./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات