۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۱۶۴۰۴
امام جمعه تبریز:

مقابله با جنگ فرهنگی دشمن نیازمند مجهز شدن طلاب به علم روز است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: طلاب، روحانیان و مبلغان دینی خود را باید مجهز به علم و فناوری روز کرده و درگیر جنگ گسترده فرهنگی با دشمنان شوند.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در تبریز، با تقدیر از تلاش‌ بیش از دو دهه آیت الله شبستری در استان اظهار داشت: همت ۲۲ ساله این عالم فرزانه در استان منجر به توسعه حوزه های علمیه شده است.

وی با بیان این‌که قدرشناس تلاش ها و توجه آیت الله شبستری نسبت به توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران در سراسر استان هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه وضعیت مدارس علمیه خواهران چندان تعریفی ندارد و جزء استان‌های کم‌برخوردار از حوزه علمیه خواهران هستیم، در این راستا باید اقدامات جدی صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز و حوزه علمیه جامع ثامن الحجج(ع) این شهر را دو یادگار ارزشمند آیت الله شبستری در استان دانست و گفت: در بازدیدی که طی روزهای گذشته از حوزه علمیه ثامن الحجج تبریز داشتم، در جریان روند پیشرفت طرح قرار گرفتم و امیدواریم به زودی این پروژه به دست آیت الله شبستری مورد بهره برداری قرار گیرد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح رسالت خطیر حوزه های علمیه و روحانیت در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام و تشیع اظهار داشت: دشمنان برای براندازی نظام ولایی ایران متوسل به توطئه‌های عقیدتی شده‌اند و در این راستا درصدد استحاله فرهنگی و هویت‌زدایی از جوانان مسلمان هستند.

وی با بیان این‌که طلاب، روحانیان و مبلغان دینی خود را باید مجهز به علم و فناوری روز کرده و درگیر جنگ گسترده فرهنگی با دشمنان شوند، افزود: بی‌تفاوتی حوزه و روحانیت نسبت به هجمه عظیم فکری دشمنان غیر قابل قبول است، امروز ما در وسط میدان جنگ هستیم و بایستی در این عرصه به وظیفه ذاتی خود عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر قدرشناسی طلاب از دوران تحصیل علوم دینی گفت: باید از تک تک لحظات دوران تحصیل برای تهذیب نفس و ارتقای سواد فقهی خود بهره ببرید، چراکه جامعه و مردم علاقه‌مند به فعالیت مبلغانی فاضل، باسواد و اخلاق‌مدار هستند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که استمرار فکر و عمل دینی در طول تاریخ مرهون تلاش حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید و روحانیت معظم است، تصریح کرد: امیدواریم با مدیریت راهبردی آیت الله اعرافی در رأس حوزه های علمیه کشور شاهد شکوفایی و احیای نقش و جایگاه تاریخی حوزه علمیه آذربایجان و تبریز باشیم.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با تقدیر از تلاش های چند ساله حجت الاسلام انتظاری، در مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی اظهار داشت: انتظار داریم مدیر جدید حوزه علمیه استان از تجربیات این عالم وارسته بهره ببرد و در جهت مدیریت انقلابی و جهادی در حوزه های علمیه استان همت گمارد.

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت الاسلام احمد مطهری اصل، به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی معرفی شد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات