۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۵۱۶۷۴۹
به مناسبت روز خبرنگار؛

نشست صمیمی اصحاب رسانه با امام جمعه تبریز برگزار شد

نشست صمیمی اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی با امام جمعه تبریز به همت سازمان بسیج رسانه و حضور اعضای تشکل‌های صنفی مطبوعات استان برگزار شد.
دیدار صمیمی خبرنگاران با امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست صمیمی اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی با امام جمعه تبریز در آستانه فرا رسیدن 17 مرداد، روز خبرنگار به همت سازمان بسیج رسانه سپاه عاشورا و حضور اعضای تشکل‌های صنفی مطبوعات استان از جمله خانه مطبوعات، انجمن صنفی مدیران مسؤول و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تبریز برگزار شد.
سردار غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا در این دیدار با بیان این‌که اهمیت کار رسانه و قلم خبرنگار در عصری که با عنوان اطلاعات و ارتباطات شناخته می‌شود بسیار واضح است، اظهار داشت: خبرنگاران افسران واقعی جنگ نرم هستند، در حقیقت اصحاب رسانه در وسط میدان مقابله با جنگ نرم دشمنان قرار دارند.
وی با تأکید بر این‌که خبرنگاران همواره در صحنه‌های حساس و خطیر جامعه حضوری آگاهانه و اثرگذار داشته و دارند، خاطرنشان کرد: اگر یک خبرنگار درد مردم منطقه خود را داشته باشد، به یقین قلم او جز حقیقت نخواهد نوشت، اما خبرنگاری که معامله‌گر باشد، قلمش را به نازل‌ترین قبمت‌ها می فروشد.
فرمانده سپاه عاشورا اخلاق در رسانه را مورد تأکید قرار داد و گفت: ایجاد امید و آگاهی در مردم، اخلاق مداری، نقد منصفانه، جامع‌نگری، دفاع از حق و حقیقت، توجه به وحدت جامعه، مطالبه‌گری و پرهیز از تنش‌های بی‌مورد از جمله رسالت‌های مهم خبرنگاران مؤمن، متعهد و بسیجی است.
وی با بیان این‌که فراموشی اخلاق در رسانه منجر به فراموشی حقیقت و زیر پا گذاشتن اعتقادات می‌شود، تصریح کرد: انتظار داریم خبرنگاران به دور از محافظه کاری، به دنبال تبیین معضلات و مشکلات جامعه باشند، متأسفانه امروزه محافظه کاری یکی از عوامل بدبختی ما شده است.
سردار کریمیان تلاش در جهت تحکیم امنیت روانی جامعه را از دیکر کارکردهای مهم رسانه و خبرنگاران دلسوز دانست و گفت: در هر حال نباید هویت اصیل خود را از یاد نبریم، هویت ایرانی اسلامی، شیعی و آذری ما شاکله اعتقاداتمان را تشکیل می دهد، بنابر این نباید در دام برخی توطئه های قومی و تنش‌های افرقه‌افکنانه گرفتار شویم.
گفتنی است، قبل از سخنان فرمانده سپاه عاشورا، نمایندگان خانه مطبوعات آذربایجان شرقی، انجمن صنفی مدیران مسؤول، بسیج رسانه و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به بیان دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود پرداخته و مشکلات جامعه رسانه‌ای استان را مطرح کردند./935/پ
۲۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات