۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۵۱۷۳۸۹

چند خبر کوتاه از اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

اخد سند مالکیت ۶۷۳ هکتار از اراضی موقوفه شهر گلبهار، ثبت وقف جدید با نیت مدافعان حرم در مشهد و درخشش بانوان مشهدی در چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم عناوین مهمترین خبرهای کوتاه اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان خراسان رضوی عصر امروز با رقابت گروه های تواشیح به کار خود پایان داد.

در این مسابقات که به میزبانی مشهد مقدس از 14 الی 16 مردادماه در مجتمع آموزشی شهید کامیاب برگزار شد، متسابقین دررشته های ترتیل، قرائت، حفظ 5، 10 ، 20 و حفظ کل قرآن کریم، دعاخوانی و تواشیح از شهرهای سراسر استان بایکدیگر به رقابت پرداختند.

اخد سند مالکیت 673 هکتار از اراضی موقوفه شهر گلبهار

 عباس افواجی، معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: سند مالکیت  673 هکتار از اراضی موقوفه گوهرشاد در شهر گلبهار اخذ شد.

وی با بیان اینکه پس از چند سال پیگیری معاونت حقوقی اوقاف خراسان رضوی و اوقاف چناران و همکاری اداره کل و ادارات ثبت چناران و ناحیه 4 مشهد سند موقوفه گوهرشاد در پلاک یک هاشم آباد اخذ شد، افزود: از همکاری خوب عبدالحسین رامشی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی به جهت همکاری مناسب تقدیر می کنم.

وی افزود: قبل از اخذ سند با پیگیری های مداوم حقوقی و با به کار گیری وکلای توانمند پس از چند سال، این اراضی که اراضی ملی شناخته شده بود به وقفیت بازگشت.

افواجی با بیان اینکه ارزش این موقوفه هزار و 700 میلیارد برآورد می شود، گفت: سهم موقوفه در پلاک یک هاشم آباد چناران در سال 1338 از محل عواید موقوفه توسط متولی وقت موقوفه خریداری و وقف مسجد گوهر شاد می شود.

معاون حقوقی اداره کل اوقاف اظهار کرد: اخذ سند موقوفات از اهمیت بالایی در حفظ و حراست از موقوفات برخوردار است و خوشبختانه در استان خراسان رضوی، اداره کل ثبت اسناد و املاک همکاری خوبی در این زمینه با اوقاف دارد.

وی با بیان اینکه با اخذ این سند، سالها بلا تکلیفی مستاجرین موقوفه به پایان رسید، افزود: اکنون حقوق موقوفه قابل دریافت است و در نیت واقف خیراندیش به مصرف می رسد.

وی در پایان گفت: تاکنون حدود 60 درصد از موقوفات استان دارای سند است و امید است بزودی با تلاش کارشناسان ثبتی در اوقاف و همکاری خوب اداره کل ثبت و اسناد استان، تمامی موقوفات خراسان رضوی دارای سند مالکیت شود.

درخشش بانوان مشهدی در چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم

حجت الاسلام ذاکری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد اظهار کرد: 319 نفر از متسابقین خواهر در 9 رشته قرآنی در چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات در بخش خواهران از 13 تا 16 مردادماه در محل مجتمع آموزشی شهید کامیاب مشهد مقدس برگزار شد.

 حجت الاسلام ذاکری با بیان این که بانوان متسابق در 8 رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت پرداختند، بیان کرد: از بین 23 افراد برگزیده در بخش خواهران 19 بانوی مشهدی توانستند رتبه های اول تا سوم را از آن خود کنند.

این روحانی مسؤول اضافه کرد: این 19 بانوی قرآنی در رشته ی دعاخوانی، حفظ کل، حفظ 20جزء، حفظ 10جزء، حفظ 5جزء، قرائت تحقیق و ترتیل توانستند مقام های برتر را در این رقابت ها به دست بیاورند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد مقدس گفت: 4 بانوی برگزیده ی دیگر از شهرستان های تربت حیدریه، سبزوار، چناران و تربت جام هستند که طی مراسمی در اختتامیه این دوره از مسابقات مرحله استانی از آن ها تقدیر به عمل آمد.

ثبت وقف جدید با نیت مدافعان حرم در مشهد

حجت الاسلام محمد ذاکری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد بیان کرد: واقف خیر اندیش اسماعیل قاآنی اکبر نژاد تعداد 10 سهم از سهام شرکت تولیدی خدماتی سپاد خراسان را وقف کرد.

وی نیت واقف از این اقدام نیکوکارانه را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت مدافعان حرم حضرت زینب(س) برشمرد و افزود: ارزش 10 سهم وقف شده 105 میلیون ریال برآورد شده است.

وی با تاکید به ترویج فرهنگ وقف با محوریت ایثار و شهادت اظهار کرد: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان وقف در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت بسزایی برخوردار است./930/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات