۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۱۷۷۷۸
سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی:

فقه شیعه راهکارهای مطلوبی در رابطه با اهدای جنین دارد

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان این‌که در تمامی فعالیت ها و اقدامات درمانی مرکز به فتاوای مراجع عظام تقلید و احکام اسلام و فقه شیعه تکیه می شود.
جعفر محسنی، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جعفر محسنی، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز در سخنانی با ارایه گزارشی از فعالیت مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول‌های بنیادی تبریز اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی از سال ۹۰ به صورت فعال آغاز به کار کرده است.
وی با بیان این‌که ۱۰ هزار نفر برای درمان مشکلات ناباوری به این مرکز مراجعه کرده اند، افزود: ۲۲ درصد زوجینی که در کشور ازدواج  می‌کنند با مشکل ناباروری مواجه هستند؛ در حالی که میانگین جهانی ۱۵ درصد است و رقم ۲۲ درصدی برای کشور ما رقم بالایی است.
محسنی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی، نهادی انقلابی و پایبند به همه اصول و ارزش های دینی و اخلاقی است، خاطرنشان کرد: در این مرکز درمانی در رابطه با احکام و اصول اهدای جنین، به فتواهای مراجع بسنده کرده ایم اما در قوانین وضع شده کشور، راه حلی برای آن تعیین نشده است.
سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان این‌که در تمامی فعالیت ها و اقدامات درمانی مرکز به فتاوای مراجع عظام تقلید و احکام اسلام و فقه شیعه تکیه می شود، افزود: امیدواریم در مجلس، احکام و اصول اهدای جنین تبدیل به قانون واحدی شود تا همه مؤسسات درمانی بتوانند به آسانی به درمان بیماران خود بپردازند.
وی با بیان این‌که یک چهارم خانواده‌ها درگیر مشکل فرزندآوری هستند، تصریح کرد: هنوز در تعدادی از زوجین علت ناباروری نامشخص بوده و حتی روش‌های نوین درمان ناباروری نیز تاثیری ندارد، البته درمان از طریق سلول‌های بنیادی را یکی از روش‌های درمانی امید بخش است.
محسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است که در ۱۶ مرداد سال ۵۹ فعالیت‌ خود را آغاز کرده است، گفت: فعالیت جهاد دانشگاهی در سه حوزه پژوهش، آموزش و فرهنگ متمرکز شده است که توانسته در آموزش‌های کوتاه مدت با بیش از ۲۰۰ عنوان رشته ۲۰ هزار نفر را آموزش دهد./935/د
۱۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات