۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۱۹۰۵۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

ملاک نمایندگان برای انتخاب، شایستگی و توانایی وزرا باشد

امام جمعه ارومیه ضمن توصیه به نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه در تایید صلاحیت وزرا منفعت شخصی و حزبی خود را کنار بگذارند، گفت: نمایندگان باید وزیر پیشنهادی را براساس شایستگی و توانایی انتخاب کنند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: از آنجا که مساجد پایگاهی برای توحید، دین و معنویت است مسؤولان شهری ارومیه باید برای احداث مسجد در مناطقی که فاقد مسجد است، همت بگمارند؛ غفلت از این موضوع قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه خواندن نماز جماعت در مساجد ثواب چندین برابری نسبت به نماز فردی دارد، افزود: حتی اگر یک ناحیه شهر از همه امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار باشد ولی از داشتن یک مسجد محروم باشد در قیامت مسؤولانی که مدیریت شهری در دست آنان است برای کوتاهی در این امر مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به علل نام‌گذاری دوم اوت به نام روز جهانی مساجد، عنوان کرد: در سال ۱۹۹۶ نظامیان صهیونیست با حمله به مسجد‌القصی بخش‌هایی از این مسجد را به آتش کشیدند و برای این منظور وزاری خارجه کشورهای اسلامی در همان سال یعنی برابر با سال ۱۳۴۸ شمسی برای مقابله با این اقدام صهیونیست‌ها گرد هم آمدند و به پیشنهاد ایران، دوم اوت به نام روز جهانی مساجد نام‌‌گذاری شد.

تایید صلاحیت وزرا بر مبنای شایسته سالاری باشد

وی هم‌چنین با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در زمان فعلی مشغول بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت هستند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین معیار برای انتخاب یک وزیر باید دین‌مداری و خداترسی او باشد و نمایندگان مجلس نیز به تبع آن باید خدا را در رد یا تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ضمن توصیه به نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه در تایید صلاحیت وزرا منفعت شخصی و حزبی خود را کنار بگذارند، تأکید کرد: نمایندگان باید وزیر پیشنهادی را براساس شایستگی و توانایی وی انتخاب کنند حتی اگر از نظر حزبی یا شخصی با او مشکل دارند زیرا انتخاب افراد از روی شایسته‌سالاری به توسعه و پیشرفت کشور سرانجام میسر می‌شود.

وی هم‌چنین با اشاره به ۲۶ مرداد ماه سال‌روز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: آزادگان مایه افتخار ملت ایران هستند که در زیر بار سخت‌ترین شکنجه‌ها آرمانهای جمهوری اسلامی را زیرپا نگذاشتند و بر همه ملت ایران وظیفه است که به همه آنان احترام گذاشته و به دیده یک قهرمان به آنان بنگرند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اعمالی که موجب کاهش عذاب قبر می‌شود، گفت: خواندن نماز شب، حضور در نماز جماعت و خواندن سوره تکاثر از جمله اعمالی است که موجب کاهش عذاب قبر می‌شود./936/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات