۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۵۱۹۷۳۰
آیت الله قرهی:

مداومت بر خواندن معوذتین به ترک گناه کمک می‌کند

آیت الله قرهی گفت: کسانی که به گناهی عادت دارند و نمی‌توانند آن گناه را ترک کنند بر خواندن معوذتین مداومت کنند؛ زیرا مداومت در قرائت دو سوره فلق و ناس به ترک گناه کمک می کند.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله روح الله قرهی، موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در جلسه درس تفسیر که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، درباره شان نزول سوره ناس، گفت: در شان نزول سوره ناس به عقیده شیعه پیامبر(ص) اصلا و ابدا مسحور یهود نشد تا نسیانی برای ایشان به وجود آید البته آنها کارهایی می‌کردند که از این طریق بتوانند پیامبر(ص) را اذیت کنند.

وی افزود: یهودیان هر چه سحر کردند که پیامبر(ص) را از پا درآورند موفق نشدند بنابراین گمان می‌کردند که پیامبر(ص) خود ساحر است که سحر به او اثر نمی‌کند.

آیت الله قرهی بیان داشت: این که آنها می‌خواستند پیامبر(ص) را اذیت کنند درست است، در روایات آمده است که گاهی پیامبر(ص) را اذیت می‌کردند آن حضرت گاهی به سردرد و بیماری دچار می‌شدند اما این که پیامبر(ص) در حال نسیان قرار بگیرند امر محالی است.

 موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) اظهار داشت: حضرت باقر العلوم(ع) فرمودند: روزی درد شدیدی بر پیامبر(ص) مستولی شد طوری که ایشان به ناله افتادند جبرائیل و میکائیل دو ملک مقرب خداوند نزد پیامبر(ص) آمدند جبرائیل سوره فلق و میکائیل سوره ناس به ایشان تعویذ کردند در حقیقت این دو سوره برای همین منظور نازل شده است.

وی افزود: در روایات دیگری نیز این موضوع مطرح شده این که پیامبر(ص) در اثر اذیت و آزار ساحران به بیماری دچار می‌شدند و در آن زمان بیماری سوره‌های ناس، فلق و توحید را می‌خواندند.

آیت الله قرهی درباره خصوصیات سوره ناس، گفت: پیامبر(ص) فرمودند دو سوره بر من نازل شد که مثل آن نازل نشده است هر کس این دو سوره را بر هر دردی بخواند آن درد ساکن می‌شود در این دو سوره شفایی برای خواننده آن است.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) درباره اینکه معوذتین سبب امان از جن و وسواس است، بیان داشت: حضرت جعفربن‌محمدالصادق(ع) فرمودند: هر کس معوذتین را هر شب قرائت کند از شر جن و وسواس ایمنی پیدا می‌کند و هر کس این دو سوره را بنویسد و به گردن کودکان آویزان کند کودکان را از شر جن حفاظت می‌کند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت محمدبن‌باقر(ع) فرمودند: کسی که معوذتین را بخواند و بر آن مداومت کند ملکی بر او خطاب می‌کند ای بنده خدا بر تو بشارت باد پروردگار عالم یقینا عمل تو را قبول و تو را از گناه دور کرد، آیت الله ملکی تبریزی که استاد عرفان حضرت امام بودند دستورالعمل مفصلی برای ترک گناه داشتند دستور برای کسانی که به گناهی عادت دارند و نمی‌توانند آن گناه را ترک کنند که یکی از دستورات ایشان در ترک گناه خواندن معوذتین است./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات