۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۲۰۴۸۰
با سخنرانی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی؛

همایش سازمان بسیج اصناف و بازاریان در قم برگزار شد

در سالروز شهادت شهید مهدی عراقی همایش سازمان بسیج اصناف و بازاریان قم با سخنرانی امیر سرلشکر موسوی برگزار شد.
همایش سازمان بسیج اصناف و بازاریان در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در سالروز شهادت مهدی عراقی و سالروز بسیج اصناف و بازاریان، شامگاه پنج‌شنبه همایشی در سالن اجتماعات مجتمع اداری اصناف قم برگزار شد.

سخنران ویژه این همایش امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده جدید کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که وی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی از شهید حججی یاد کرد و عنوان داشت: امروز هرچند فضای مجازی به طور کامل در سلطه شیاطین است ولی گاهی نیز شهید حججی ها می توانند با تسخیر این فضا، جهان را متحول کند.

وی که برای نخستین بار پس از پذیرفتن مسؤولیت فرماندهی کل ارتش در جلسه ای سخنرانی می کرد، تأکید کرد که مردم کشور ما هیچگاه نگران وضعیت امنیت کشور نباشند چراکه در رأس این نظام و انقلاب شخصیتی قرار دارد که به اوضاع منطقه ای و جهانی تسلط کامل دارد.

از دیگر سخنرانان این همایش می توان به غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور اشاره کرد که وی نیز به ارائه گزارشی از آخرین فعالیت های این نهاد فرهنگی پرداخت.

همچنین تفتی رییس اتحادیه صنف لوازم خانگی و عضو سازمان بسیج اصناف نیز به ایراد سخنرانی در موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت و تأکید کرد که حل مشکلات کشور در گرو فرمان پذیری از ولایت فقیه است.

در ادامه این همایش از تعدادی از خانواده های شهدای اصناف قم، جمعی از برگزیدگان سازمان بسیج اصناف و اعضای پایگاه های بسیج اصناف با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

همچنین در این همایش کلیپ های تصویری از تقدیر و حمایت رهبر معظم انقلاب از اصناف و بازاریان و نقش آنها در انقلاب و دفاع مقدس و همچنین گزارش فعالیت های بسیج اصناف قم پخش شد.

گفتنی است، استان قم بیش از شش هزار شهید در دوران انقلاب و دفاع مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که از این بین بیش از هزار نفر آنان از بین اصناف و بازاریان هستند و از این حیث استان قم در رتبه های نخست کشور در تعداد شهدای اصناف قرار دارد.

همچنین در راستای تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب و بر اساس ارزیابی های انجام شده توسط کارگروه های تخصصی اشراف فرماندهی سپاه پاسداران استان قم در وضعیت و عملکرد سازمانی سال 95 بسیج اصناف و بازاریان کشور، بسیج اصناف قم مفتخر به عنوان رتبه نخست شده و موفق ترین سازمان بسیج اصناف کشور لقب گرفت.

مداحی، مولودی خوانی و تقدیر و اهدای جوایز به جمعی از حاضران به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) از دیگر بخش های این همایش بود.

یادآور می شود، شهادت شهید حاج مهدی عراقی عامل نام گذاری روز اصناف است؛ وی کسی است که به شغل آجرپزی فعالیت داشت و همواره کنار امام(ره) بود، همچنین مسؤولیت اجرایی ایشان را برعهده داشت که به همراه پسرشان به دست گروه فرقان به شهادت رسیدند.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حسن احمدلو رییس اتاق اصناف قم، سرهنگ سهل آبادی معاون قضایی و انضباطی سپاه پاسداران، سرهنگ دیده ور فرمانده انتظامی قم، سردار احمدیان فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع)، فرماندهان پایگاه های بسیج اصناف قم،خانواده شهدای اصناف و جمعی از اصناف و بازاریان استان قم از دیگر حاضران در این همایش بودند./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات