۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۵۲۰۷۸۹

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان منصوب و معارفه شد

مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: نهاد کتابخانه های خوزستان یک نمونه کامل از نهاد کشوری به لحاظ کیفیت و کمیت بوده و یک نهاد به تمام معنا است.
کتابخانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، روح الله هاشمی‌ ذاکر، مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور امروز شنبه 4 شهریور در آستانه هفته دولت به منظور بازدید از پروژه های استان خوزستان و تودیع حجت الاسلام سپهر، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های استان ظهر امروز در اهواز حضور یافت.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه همکاری حجت الاسلام سید لطف الله سپهر در نهاد کتابخانه‌ها ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: حضور حجت الاسلام سپهر به علت پیشینه خدمات ارزنده فرهنگی و اجتماعی وی تثبیت شده است.

هاشمی‌ذاکر ضمن گرامی داشت ایام کنونی تصریح کرد: در دهه ای قرار داریم که آغازش با سالگرد ازدواج حضرت امیرمؤمنان(ع) و بانو فاطمه زهرا (س) و پایانش با عید سعید قربان است و توفیق بهره مندی از این ایام را برای عزیزان خواستارم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از نیروهای داخلی نهاد به منظور مدیریت سرلوحه انتصابات بوده است، بیان داشت: محوریت با نیروهای داخلی نهاد و استفاده احسن و اصلح از نیروهای موجود در نهاد است و قطعا اعتقاد داریم که در یک مجموعه 7 هزار و 500 نفری نیروهای توانمندی حضور دارند که قادر هستند در جایگاه مدیریت نهاد کتابخانه‌ها قرار گرفته و ایفای وظیفه کنند.

هاشمی ذاکر در ادامه افزود: دلیل اینکه در برخی دوره‌ها از نیروهای غیر نهادی استفاده می‌شود ریشه در جنبه‌های اداری اجرایی  و سیاسی داشته و به لحاظ ارتباط ساختاری و سازمانی که بر نهاد حاکم است گاها موظف به استفاده از حضور همکاران خارج از مجموعه نهاد کتابخانه‌ها در مدیریت هستیم.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ابراز داشت: انتصاب امروز  آقای رستمی را به فال نیک گرفته و انتظار است در فرصتی که اکنون فراهم شده و از نیروهای با سابقه در نهاد برای سرپرستی بهره مند هستیم، خدمات جامع‌تر و شایسته‌ای را به منظور جلب اطمینان و اعتماد بیشتر را به مجموعه نهاد کتابخانه ها، ارائه دهیم.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) در ارتباط با تعبیر ایشان از شهید رجایی، خاطرنشان کرد: رهبر کبیر انقلاب در پاسخ به برخی که عنوان کرده بودند شهید رجایی فاقد مدارک علمی و کلاسیک هستند فرمودند که رجایی عقلش از علمش بیشتر است.

هاشمی ذاکر افزود: برای ایجاد نهادی افتخار آفرین در جامعه فرهنگی، بیش از علاقه مندی و انگیزش نیازمند عقلانیت، توانایی و دانایی در جامعه کارمندی و دستگاه‌های کشور هستیم.

مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در پایان در رابطه با نهاد کتابخانه‌های خوزستان اذعان داشت: نهاد کتابخانه‌های خوزستان یک نمونه کامل از نهاد کشوری به لحاظ کیفیت و کمیت بوده و یک نهاد به تمام معناست.

بر اساس این گزارش،‌ در این مراسم در حکمی از سوی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، منصور کوهی‌رستمی به سرپرستی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان معارفه و منصوب شد.

لازم به ذکر است،‌ پیش از این حجت‌ الاسلام سید لطف‌الله سپهر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان بود که پس از یک دوره ۳۲ ماهه فعالیت در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان به دلیل به اتمام رسیدن دوره ماموریت اداری خود، مدیریت ایشان به پایان رسید و در این مراسم که با حضور مسؤولان کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد از وی قدردانی و تشکر به عمل آمد./۹۴۵۳/پ203/ب1

ارسال نظرات