۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۲۱۰۳۱
حجت الاسلام والملسمین هدایت نیا مطرح کرد؛

آموختن مهارت های شغلی ضامن ازدواج موفق و پایدار

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی داشتن شغل را از مقدمات ازدواج برشمرد و آموختن مهارت های شغلی مختلف را ضامن ازدواج موفق و پایدار عنوان کرد.
هدایت نیا

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فرج الله هدایت نیا، عضو هیأت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان اینکه متأسفانه خانواده ها تصور می کنند که مشکلات اقتصادی تنها برای یک قشر است به همین دلیل از ازدواج با اقشاری که دارای درآمد کمتر هستند پرهیز می کنند، گفت: بیکاری یا مشکلات اقتصادی تنها به یک قشر جامعه اختصاص ندارد بلکه برای آن دلایل دیگری از جمله وضعیت کسب و کار قابل ذکر است زیرا مناسب نبودن وضعیت کسب و کار در جامعه تمامی طبقات را درگیر کرده و موجب بیکاری قشر جوان شده است.

وی افزود: از سوی دیگر کافی نبودن درآمد شاغلان نه تنها زمینه نارضایتی نسل جوان و در آستانه ازدواج را فراهم کرده بلکه تمام مردم از این وضع ناراضی هستند و خانواده زوج ها نباید تصور کنند که بیکاری تنها مختص داماد آنهاست زیرا این مسأله ارتباطی به امر ازدواج و یا به تعویق انداختن این امر مقدس ندارد.

 عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به این که لازم است جوانان امروزی مهارتهای شغلی متعددی را فرا بگیرند تا اگر از طریق یکی از آنها نتوانستند درآمد کافی کسب کنند، با مهارت دیگر بتوانند این مسأله را جبران کنند، گفت: جوانانی که تنها یک کار بلد هستند، در شرایط فعلی از نظر اقتصادی در تنگنا خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین هدایت نیا ادامه داد: همچنین در شرایطی که شوهر درآمد کافی ندارد، خوب است همسر وی از طریق قناعت و صرفه جویی و در صورت امکان از طریق  انجام مشاغل خانگی کسب درآمد کند تا به این ترتیب بخشی از مشکلات زندگی زناشویی حل شود.

وی در پاسخ به پرسش بعضی از خانواده ها که پیدا کردن همسر مناسب را غیر ممکن می دانند، افزود: اینکه دختر خوب برای ازدواج پیدا نمی شود واقع بینانه نیست و به نظر می رسد کسانی که چنین ادعایی دارند بسیار آرامان گرا و ایده آل طلب هستند و این افراد غالبا معیارهای فرعی را به جای معیارهای اصلی نشانده اند؛ زیرا دختر بدون عیب و ایراد وجود ندارد، همانطور که پسر بدون عیب و ایراد وجود ندارد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: در امر ازدواج اگر دختر و پسری معیارهای اصلی را دارا باشند برای ازدواج مناسب هستند و تنها در این صورت است که زوجین می توانند با رعایت مهارت های همسرداری مشکلات احتمالی را حل کنند و زندگی خوبی داشته باشند در غیر این صورت با دیده آرمان گرایانه مطلق هرگز نمی توان ازدواج کرد چون نوع انسان دارای عیب بوده و تنها معصوم(ع) است که هیچ عیب و ایرادی ندارد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات