۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۲۱۱۶۳
از ٢١ تا ٢٤ شهریورماه؛

پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی برگزار می شود

فروغی گفت: از ٢١ تا ٢٤ شهریورماه پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی آغاز خواهد شد، این اجلاس متعلق به خادمان امام حسین(ع) است و از برخی پیرغلامان بین ٧٠ تا ٩٤ سال تجلیل می شود.
پیر غلامان حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد علی فروغی در نشست خبری پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی كه در سازمان صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینكه اصحاب رسانه آشنایی كامل با این نشست دارند اظهار داشت: این آیین زنگ آغاز سوگواری عزاداری سیدالشهدا در ایران و دنیا است.

وی ادامه داد: این ابتكار پانزده سال در رسانه ملی با میزبانی استان های گوناگونی در سراسر كشور شكل گرفته است، از سال قبل برنامه های اجلاس همزمان با اختتامیه چهاردهمین دوره در هرمزگان كار خود را آغاز كرد، اصفهان در طول این یك سال كامل در اختیار امام حسین(ع) بودند و به ویژه در یك ماه گذشته به شدت پای كار بودند.

رییس سازمان بسیج صدا و سیما تاكید كرد: میهمانان امسال دو برابر سال پیش به تعداد هزار نفر خواهند بود، از ٣٠ كشور خارجی در این مراسم حضور خواهند داشت، ما امسال از رهبران كاتولیك، رهبران برجسته كلیسا، رهبران اهل تسنن، شخصیت های مختلف اقلیت های داخل كشور دعوت به عمل آورده ایم و با تدابیری كه در استان اصفهان شده است امید است امسال یك اتفاق متمایز با وجود قدمت شهر اصفهان رخ دهد.

فروغی یادآور شد: از ٢١ تا ٢٤ شهریورماه كار اجلاس آغاز خواهد شد، در بخش هنری آثار مختلفی ارسال شده است كه در حال بازبینی و داوری است، این اجلاس متعلق به خادمان امام حسین(ع) است و از برخی پیرغلامان بین ٧٠ تا ٩٤ سال نیز تجلیل خواهیم داشت، از مسؤولان كشوری و دستگاه ها میهمان ویژه نیز حضور می یابند.

وی افزود: در این دوره رونمایی از دو كتاب مقتل و همچنین تجلیل از دو هنرمند امام حسینی همچون استاد فرشچیان را هم خواهیم داشت، درضمن مراسم شهدای مدافع حرم شهر نجف و سایر شهرهای اصفهان نیز جزء برنامه های پانزدهمین دوره ما است.

رییس سازمان بسیج صدا و سیما گفت: آثار زیادی در قالب نماهنگ و سایر اثرات هنری به دبیرخانه رسیده است، همچنین مفتی اعظم سوریه شیخ هسون را به عنوان فرد عضو مقاومت در سوریه خواهیم داشت، رهبر شیعیان خوجه، عربستان، شیلی، مالزی، آرژانتین، افغانستان، هندوستان، آذربایجان، آلمان، سریلانكا و .. دعوت شده اند..

وی اضافه كرد: شعار امسال ما "هیات حسینی منادیان گفتمان انقلابی و تفكر اسلامی" خواهد بود زیرا گفتمان انقلاب پیش رو در دنیا است كه منتهی به ظهور خواهد شد، امروز ما پیش برنده این دستگاه هستیم و امید است با این انتخاب در عمل هم بتوانیم در هیات ها یك شور مضاعف را داشته باشیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در مورد آثار هنری این دوره تصریح كرد: ٢٢ اثر تلویزیونی و ٥٦ اثر رادیویی به دبیرخانه اجلاس ارسال شده است كه در مراسم اختتامیه به سه نفر برگزیده در هر بخش جایزه سفر عتبات را خواهیم داد.

فروغی در مورد حضور بانوان در این اجلاس گفت: در حوزه بانوان ما در قسمت تجلیل شوندگان از كسانی كه آثار هنری را ارسال كردند از میان بانوان نیز برگزیدگانی را خواهید داشت.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان در مورد ملاك انتخاب پیرغلامان حسینی گفت: ملاك تجلیل از ذاكران شاخص كسانی هستند كه سن بالای ٧٠ سال، حفظ دوهزار شعر مذهبی و ٤٠ سال هیأت داری را دارا باشند./۸۱۶/پ202/ب1

ارسال نظرات