۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۲۱۲۴۸
مدیرعامل بنیاد آیت فضل:

مجلس بزرگداشت مرحوم آیت‌الله بنی‌فضل برگزار می شود

مجلس بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بنی‌فضل، نماینده سابق مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در تبریز برگزار خواهد شد.
زنده یاد آیت الله بنی فضل

حجت الاسلام حمید بنی فضل، فرزند مرحوم آیت الله بنی فضل و مدیرعامل بنیاد آیت فضل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: مجلس بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله شیخ مرتضی بنی‌فضل، نماینده سابق مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که مراسم سالگرد رحلت آیت الله بنی فضل همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) در تبریز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء سه شنبه ۷ شهریورماه در بیت ایشان واقع در تبریز، انتهای راسته کوچه کوی شهید صدرالدینی برگزار خواهد شد.

به گفته وی حجت الاسلام نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در این مراسم سخنرانی کرده و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مرثیه سرایی خواهند کرد، قرائت دعای توسل و تلاوت دوره ای قرآن کریم نیز از دیگر برنامه های این مراسم عنوان شده است.

گفتنی است، آیت‌الله مرتضی بنی ‌فضل(ره) در سال ۱۳۱۲ شمسی در تبریز دیده به جهان گشود، ایشان از نخستین سال های نهضت امام خمینی(ره) همواره یار و حامی این نهضت عظیم بود. او در سال‌های پیش از انقلاب، ‌رابط امام با برخی از علما و مراجع بوده و نقش بسزایی در تنظیم حرکت همه جانبه حوزه علمیه قم بر ضد رژیم پهلوی ایفا کرده است.

آن عالم مجاهد و وارسته در آن سال ها با سخنرانی در مجامع عمومی و خصوصی،‌ ماهیت رژیم شاه را افشا می ‌کرد، این امر باعث شد که گاه، ‌ساواک او را حاضر و مورد بازجویی قرار دهد. از فعالیت های مهم این عالم وارسته، ‌عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شرکت در برنامه‌ های مبارزاتی این نهاد است که در بسیاری از جلسات آن مرکز شرکت و بسیاری از اعلامیه‌ های آن را امضا می ‌کرد.

مرحوم آیت الله بنی فضل پس از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز دست از تلاش سیاسی برنداشت و خدمات بسیاری را در استان آذربایجان شرقی انجام داد، حضرت آیت الله بنی فضل همواره با اطاعت از امام و دعوت همگان به پیروی مطلق از ولایت فقیه و نیز با حمایت همه جانبه از مقام معظم رهبری، ‌در صحنه حضور داشت و در دوره اول مجلس خبرگان به نمایندگی از مردم آذربایجان غربی و در دوره دوم به نمایندگی از مردم آذربایجان شرقی انتخاب شد.

آیت الله بنی فضل پس از سپری كردن يک دوره بيماری حاد عفونت ريوی، ۹ شهریورماه سال ۱۳۸۶ در  ۷۶ سالكي به ديار باقي شتافت و در جوار مرقد مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد./۹۳۵/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات