۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۲۱۴۲۸
رییس بانک مرکزی خبر داد؛

کاهش نرخ سود بانکی به کمتر از ۱۹ درصد

سیف با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۹۶ سود بانکی اندکی افزایش یافت، گفت: امروز ما توانستیم این نرخ را مجدد کاهش دهیم و این رقم به کمتر از ۱۹ درصد رسیده است.
سیف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ولی الله سیف، رییس بانک مرکزی در همایش سالانه بانکداری اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن اجلاس سرانه اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه امروز نرخ دلار در بازار آزاد از ابتدای سال تا به امروز نسبت به پنج ماه مشابه سال گذشته با رشد 8 درصدی رو به رو بوده است، اظهار داشت: همچنین ضریب تغییرات نرخ دلار نسبت به دوره مشابه سال قبل تا ۰/۱ درصد کاهش را داشته است.

وی ادامه داد: در همین راستا باید اشاره کرد که ما با کاهش 3/3 درصدی انحراف معیار نرخ دلار هم رو به رو بوده‌ایم، از این رو باید گفت که بازار ارز به یک ثبات مناسبی رسیده است.

رییس بانک مرکزی تأکید کرد: امروز آنچه به عنوان تحولات در نرخ ارز در بازار داخلی دیده می شود به خاطر تغییر برآوری ارزها در بازارهای جهانی و تغییرات متغیرهای اقتصاد کلان است، به همین منظور ما در آینده در برنامه های خود به دنبال برقراری یک شرایط مناسب هستیم تا بتوان با یکسان‌ سازی نرخ ارز به آرامش و ثبات در بازار رسید.

سیف یادآور شد: ما بر روی تنظیم و ابلاغ دستورالعمل‌های ناظر بر بازار ارز تأکید فراوانی داریم، زیرا از این طریق می توان پیش‌نیازهای لازم برای اجرای این سیاست را آماده کرد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مورد اهمیت ما است و به دنبال آن هستیم کاهش شکاف بین نرخ‌های ارز در بازار آزاد و بازار بین ‌بانکی است.

رییس بانک مرکزی با اشاره به اینکه مداخله بانک مرکزی در بازار بین بانکی ریالی سبب کاهش نرخ سود در بازار می شود، تصریح کرد: البته در این راستا مشکلاتی را داشتیم زیرا به موجب ترازنامه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در ابتدای سال ۱۳۹۴ متوسط نرخ سود افزایش چشمگیری داشت که نهایتا با کنترلی که از سوی بانک مرکزی رخ داد این میزان به ۱۸/۸ درصد در پایان سال 95 کاهش یافت.

سیف در پایان گفت: با وجود آنکه در ابتدای سال 96 سود بانکی اندکی افزایش یافت اما توانستیم این نرخ را مجدد کاهش دهیم و امروز این رقم به کمتر از 19 درصد رسیده است./816/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات