۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۵۲۲۳۸۹
امام جمعه بندرعباس تأکید کرد؛

ضرورت تسریع در شناسایی و برخورد قانونی با مقصران حادثه جان باختن دانش آموزان هرمزگانی

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با تاکید بر شناسایی و برخورد قانونی با مقصران حادثه جان باختن دانش ‌آموزان هرمزگانی گفت: در این زمینه نباید فضای مجازی میدان تاخت و تاز باشد.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس بعد از ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر دانش آموزان جان باخته هرمزگانی در سانحه واژگونی اتوبوس در جاده داراب با بیان اینکه از خدا می‌خواهیم که بر درجات این عزیزان دانش‌آموز بیافزاید و به خانواده‌های آنان صبر دهد گفت:‌ در این گونه حوادث نباید دنبال انتقام‌جویی بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در این گونه حوادث باید متوجه نکاتی بود افزود: قبل از هر چیز باید دید که چرا واقع شده است و مسؤولان باید علل و عوامل آن را مورد بررسی قرار دهند اما دستخوش احساسات نباید شد.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه فضا مجازی نباید میدان تاخت و تاز باشد تصریح کرد: هیچ کس مایل نبود که این اتفاق بیفتد، غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها و بی‌رعایتی‌ها صورت گرفته که باید آنها را شناخت.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با بیان اینکه جوسازی‌ها اسلامی نیست اما بررسی کردن لازم است ابراز داشت: هر کسی به هر مقداری که شرعا مسؤول است باید به دور از جوسازی با او برخورد شود و من از استاندار و مسؤولان می‌خواهم هر چه سریع‌تر و بدون معطلی، تحقیق و نتیجه را به مردم اعلام کنند و با آن برخورد قانونی شود.

وی با بیان اینکه با همه خوبی‌هایی که ملت بزرگ‌مان دارد اما رعایت قانون کم‌رنگ است افزود: استان هرمزگان را با عدم رعایت قانون عزادار کرده‌اند، باید این عدم رعایت قانون را در درون خودمان حل کنیم، سرعت و سبقت غیرمجاز و دیگر موارد، سالانه 28 هزار نفر در جاده‌ها قربانی می‌ گیرد، آیا پلیس در این حادثه سهمی ندارد؟ باید بررسی شود که چرا حوادثی این چنینی رخ می دهد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین با تاکید بر اینکه ابعاد مختلف حادثه را باید دید اما نباید مسائل را قاطی کرد اذعان داشت: باید در تصمیم‌گیری عادلانه در شرایط بحرانی، حفظ تقوا را لحاظ کرد.

آیت الله نعیم‌آبادی خطاب به پدران و مادران دانش‌آموزان حادثه دیده با تاکید بر اینکه می‌دانم داغ جوان خیلی سخت است اما با بهره‌گیری از واقعه عاشورا آن را آسان کنید افزود: بدانید که از یک شهری 2 نفر و 3 نفر قربانی شدند اما از خاندان رسول خدا کسی را باقی نگذاشتند، بنابراین شماها پدران و مادران داغدار، واقعه کربلا را الگوی خود قرار دهید و صبر و استقامت را پیشه کنید و از این حادثه تلخ بهره‌های اساسی ببرید.

وی در ادامه با بیان اینکه هر کسی در این حادثه کوتاهی کرده است باید مشخص و مطابق قانون با او برخورد شود بر شناسایی مقصران این حادثه تاکید کرد و افزود: مردم در قضاوت این حادثه احساساتی نشوند و از رانندگان می‌خواهیم که با رعایت قانون به خود و مردم رحم کنند./۸۵۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات