۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۲۲۶۳۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

مردمی بودن مهم ترین شاخصه روحانیت شیعه است

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مردمی بودن مهم ترین عامل موفقیت روحانیت در دهه های اخیر بوده است، تصریح کرد: روحانیت اصیل شیعه هیچ گاه خود را از مردم جدا نداسته و همواره به بودن با مردم افتخار می کند و این رمز عزت روحانیت در جامعه دینی است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان تبلیغ شرق استان با مهم ارزیابی کردن نقش تبلیغ در گسترش اصول و مبانی دینی در جامعه، گفت: مبلغان دینی سفیران و پرچم داران اصلی جبهه تبلیغ دین محسوب می شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ دین یک رسالت سنگینی که خداوند متعال آن را بر عهده علما و بزرگان دینی قرار داده است، افزود: علما و روحانیت در دوران غیبت تنها مرجع تبلیغ دین و شریعت محمدی هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بیوت علما و مراجع دینی همواره محل رجوع عموم مردم بوده است، خاطرنشان کرد: مردم روحانیت را امین خود در بسیاری از امور می دانند و این ارزش و جایگاه ارزشمند را خداوند به روحانیت عطا کرده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید همه تلاش خود را در جهت حفظ این جایگاه در جامعه اسلامی به کار گیرد، افزود: نباید برخی امور حاشیه ای موجب خدشه دار شدن این جایگاه ارزشمند مردمی در جامعه شود.

حجت الاسلام والمسلیمن طاهری با اشاره به این که هیچ قشری همچون روحانیت در میان مردم از چنین محبوبیت عمومی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: روحانیت باید قدردان چنین جایگاه باشد و برای حفظ و حراست از این جایگاه ارزشمند دینی تلاش کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز همه نگاه ها در داخل و خارج به عملکرد روحانیت دوخته شده است، تصریح کرد: نباید بگذاریم دشمن از برخی روزنه های احتمالی برای ضربه زدن به جایگاه رفیع روحانیت در جامعه سوء استفاده کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن روحانیت را سد محکمی در برابر توطئه ها و نقشه های شوم خود در کشورمان می داند، گفت: دشمن به خوبی می داند که اگر روشنگری ها و آگاهی بخشی های روحانیت نبود تاکنون به راحتی نقشه های خود را در داخل کشورمان به راحتی عملیاتی می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که روحانیت با شناخت و آگاهی از هجمه ها و توطئه های دشمن نسبت به تبیین و تشریح آن برای مردم اقدام می کند، افزود: همین آگاهی دادن به مردم نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری ها در برابر دشمنان خواهد داشت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مردمی بودن مهم ترین عامل موفقیت روحانیت در دهه های اخیر بوده است، تصریح کرد: روحانیت اصیل شیعه هیچ گاه خود را از مردم جدا نداسته و همواره به بودن با مردم افتخار می کند و این رمز عزت روحانیت در جامعه دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که خلوص نیت روحانیت نیز در تقویت جایگاه این قشر اثرگذار جامعه نقش بسیار مهمی داشته است، افزود: روحانیت علیرغم همه مشکلات و سختی های موجود در عرصه تبلیغ دین با خلوص نیت در عرصه تبلیغ دستورات الهی گام برداشته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت علیرغم نقش محوری در انقلاب هیچ گاه به دنبال سهم خواهی از انقلاب و نظام اسلامی نبوده است، گفت: روحانیت در 38 سال اخیر خود را وقف انقلاب اسلامی کرد و در مسیر حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش های انقلاب هر چه در توان داشته انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که مبلغان دینی نباید نگران مزد و مواجب خود باشند چون در این مسیر با خدای بزرگ عهد و پیمان بستند، افزود: به طور حتم خداوند متعال اجر و پاداش دنیوی و اخروی بسیاری را برای مجاهدان در راه دین در نظر گرفته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی با ترک خانه و کاشانه خود به قصد غربت و ترویج دین خدا به مناطق محروم و دورافتاده سفر می کند، گفت: این حرکت روحانیت مصداق بارز جهاد فی سبیل الله است که به حتم پاداش ارزشمندی را از سوی پروردگار متعال در پی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از مبلغان دینی در مناطق دور افتاده و در یک شرایط سخت در حال تبلیغ دین خدا هستند، افزود: این حرکت ارزشمند روحانیت نشان از دغدغه این قشر نسبت به دین و ارزش های اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز ما باید تبلیغ دین را از ائمه معصومین(ع) بیاموزیم، گفت: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بزرگترین مبلغان حادثه کربلا بودند و اگر نقش آفرینی و تلاش های تبلیغی آنها نبود حادثه عاشورا به فراموشی سپرده می شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که پاداش قدم نهادن در مسیر تبلیغ دین بسیار ارزشمند است، گفت: تبلیغ دین کار انبیایی و اولیایی است و هیچ حق و حقوقی نمی تواند پاسخگو و جبران کننده این فعالیت ارزشمند باشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی مردم و جامعه را به سوی خدا پرستی، دینداری، عمل صالح و توحید هدایت می کنند، تصریح کرد: هدف تبلیغ، بیان و تبلیغ پیام الهی است که از سوی مبلغان دینی دنبال می شود./۱۳۱۷/پ۲۰۲/خ

 

ارسال نظرات