۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۲۲۸۲۵
فرمانده ستاد اربعین حسینی در کشور تاکید کرد؛

زائران سفر خود را به روزهای پایانی فرآیند اربعین حسینی موکول نکنند

فرمانده ستاد اربعین حسینی کشور گفت: از زائران تقاضا داریم تا سفر خود را به روزهای آخر اربعین حسینی موکول نکنند؛ چرا که در آن ایام معمولا تراکم و فشار جمعیت بیشتر و احتمال معطل شدن در مسیر هم بیشتر وجود خواهد داشت.
سردار فتحی سردار فتحی۲ سردار فتحی۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار سرتیپ محسن فتحی زاده، فرمانده ستاد اربعین حسینی و جانسین معاون هماهنگ کننده ناجا امروز دوشنبه 13 شهریور در حاشیه بازدید از مرزهای چذابه و شلمچه به منظور بررسی وضعیت برای تردد زائران حسینی در مراسم اربعین امسال در جمع خبرنگاران با تبریک عید سعید غدیرخم اظهار داشت: خدا را شاکریم توفیقی نصیب ما شد که امروز مجددا در مرزهای چذابه و شلمچه حاضر شده و از آخرین وضعیت پیشرفت آماده سازی زیرساخت ها بازدیدی داشته باشیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در ادامه بیان داشت: در این بازدیدهایی که داشتیم معضلات و نقاط ضعف را بررسی کردیم و در صورت نیاز آخرین هماهنگی ها برای حل این مشکلات صورت می گیرد.

این مقام مسؤول افزود: با حل مشکلات به وجود آمده انتظار می رود در این مدت باقیمانده تا راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، زیرساخت های لازم آماده بهره برداری شوند.

فرمانده ستاد اربعین حسینی ابراز داشت: در سطح پایانه های چذابه و شلمچه مسؤولان استانی با توجه به ارزیابی و بررسی مشکلات سال گذشته در حال رفع اشکال آنها هستند که امیدوارند بتوانند همه شرایط را برای اربعین حسینی امسال فراهم کنند.

سردار فتحی زاده تصریح کرد: در دیدار با مسؤولان محلی و مجریان طرح های مختلف تأکید کردیم که همه تلاش خود را به کار بگیرند تا شرایط لازم را آماده و همچنین زیرساخت ها مهیا شوند تا استقبال خوبی را از زائرین اباعبدالله الحسین در اربعین امسال به عمل بیاوریم.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم را برای حل مشکل گرما برای زائرین حسینی اندیشیدیم، خاطرنشان کرد: پیش بینی ما برای سال جاری این است که با افزایش زائرین حسینی مواجه شویم و همچنین امسال احتمالا با گرمای هوای بیشتری نیز مواجه خواهیم بود و به همین دلیل باید آمادگی بیشتری داشته باشیم تا مشکلی در مسیر راه به وجود نیاید.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا اظهار داشت: همانطور که همه مسؤولان تأکید داشتند، اکنون فرصت مناسبی هست که زائران حسینی خودشان را برای این سفر معنوی بسیار عظیم و بزرگ آماده کنند؛ بنابراین باید از همین روزها برای تامین شرایط سفر خودشان به کشور عراق اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

فرمانده ستاد اربعین حسینی بیان داشت: در نیروی انتظامی ظرفیت های خود را برای صدور گذرنامه ها تقویت کرده و آمادگی برای خدمات رسانی در شیفت های متعدد کاری به زائرین حسینی وجود دارد و در این مدت تقاضای صدور گذرنامه را سریعا پاسخ داده و به متقاضیان می رسانیم.

این مقام مسؤول با اعلام این خبر که بر اساس هماهنگی های انجام شده صدور روادید در آینده ای نزدیک شروع می شود، ابراز داشت: تأکید داریم که زائران حسینی هرچه سریعتر برای فراهم کردن مقدمات سفر خود به کشور همسایه عراق در سامانه ها ثبت نام و برای اخذ روادید اقدام به عمل بیاورند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با تأکید بر مهیا شدن اسناد و مدارک سفر برای عازم شدن به سفر عتبات عالیات گفت: از زائران تقاضا داریم تا سفر خود را به روزهای آخر اربعین حسینی موکول نکنند چرا که در آن ایام معمولا تراکم و فشار جمعیت بیشتر و احتمال معطل شدن در مسیر هم بیشتر وجود خواهد داشت.

سردار فتحی زاده تصریح کرد: زائران در صورت امکان سفر خود را در همان اوایل ماه صفر که آغاز فرآیند اربعین حسینی و این راهپیمایی عظیم است، آغاز کنند و به موقع به زیارت خود برسند تا با سلامتی و امنیت کامل برگردند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می کنم که زائران حسینی در حین این مسافرت معنوی از مبدأ سکونت تا مرز و همچنین خارج از کشور تا بازگشت به کشور با مأموران امنیتی ـ انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و به تذکرات، تأکیدات و راهنمایی های این مأموران و مسؤولان توجه لازم را داشته باشند تا در مسیر هیچ اتفاقی برای آنها رخ ندهد و با سلامت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت و به استان خود برگردند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در ارتباط با مرز خسروی گفت: بر اساس تفاهم هایی که با دولت عراق صورت گرفته قرار شد تا مرز خسروی نیز باز و فعال شود تا پذیرش زائران اربعین حسینی باشیم./9453/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات