۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۲۴۲۲۴
آیت الله حسینی بوشهری: 

دشمنان به دنبال کمرنگ کردن رابطه مردم و روحانیت هستند

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این‌که دشمن تلاش می کند تا رابطه مردم و روحانیت را کم رنگ کند، گفت: علمای دین نه تنها در میدان جهاد در خط مقدم حضور داشته، بلکه ابتدا خود عامل به گفته‌هایشان بوده و سپس مردم را به دین خدا دعوت می کردند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه های علمیه دوشنبه شب در مجلس بزرگداشت سی و ششمین سالگرد شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی که در مسجد شکلی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: سیره و سبک زندگی شهید مدنی الگویی تمام عیار برای سعادت دنیا و آخرت است.

وی با بیان این‌که شهید مدنی فقیهی زمان شناس، زاهدی خسته ناپذیر، اسوه تقوا و پارسایی بود، خاطرنشان کرد: آن مجاهد و عالم عامل ذوب در ولایت، یار حضرت امام خمینی(ره) و مدافع ولایت بود، مردم آذربایجان باید به شهدایی چون آیت الله مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی افتخار کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهدای محراب آذربایجان سرمایه های بزرگ مردم منطقه دانست و افزود: شما مردم آذربایجان علمایی بزرگی داشتید، گاهی که به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی می رویم؛ ایشان از علمای بزرگ تبریز سخن می گویند و یاد می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر این‌که برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله مدنی برای سی و ششمین سال متوالی نشان از اهمیت مردم آذربایجان و تبریز به مفاخر حوزوی است، افزود: این حضور پرشور مردم در مراسم نشان می دهد که عشق مردم این دیار به اسوه های جهاد و شهادت همچنان غلیان می کند.

وی با بیان این‌که دشمنان تلاش می کنند تا رابطه مردم و روحانیت را کم رنگ جلوه داشته شود، تصریح کرد: علمای دین نه تنها در میدان جهاد در خط مقدم حضور داشته‌اند، بلکه ابتدا خود عامل به گفته‌هایشان بوده و سپس مردم را به دین خدا دعوت می کردند، شهید مدنی در خطبه‌های نماز جمعه بارها طلب شهادت از خداوند متعال داشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: فکر آیت الله مدنی فقط محصور به منطقه آذربایجان نبود؛ به یاد داریم هیات هایی از سوی این شهید والامقام به کشورهای دیگر از جمله مصر و عراق می رفتند و زمانی که حکومت عراق دست ناهلان بود؛ به وسط میدان آمد تا علیه مارکسیست ها قیام کند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پایبندی انسان‌ها به اعتقادات خود در چند دسته است، اظهار داشت: عده ای اهل دین هستند؛ اما زمانی که دین با منافع آنها تعارض پیدا کرد یا مشکلی در زندگی پیش آمد؛ اعتقادات کم رنگ می شود.

وی ادامه داد: دسته ای دیگر زمانی که باید میان جان و مال و دین یکی را انتخاب کنند؛ رشادت در صحنه های نبرد را انتخاب می کنند که امثال شهید حججی ها از این نوع بودند؛ دسته سوم آنهایی هستند که از اول به خدا گفتند ما خواسته‌ای نداریم و خواست ما تحت الشعاع توست، شهید مدنی از مصادیق این دسته به شمار می رود./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات