۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۵۲۵۸۴۵
آیت الله فاضل لنکرانی مطرح کرد؛

ضرورت دانش بنیان کردن علم فقه

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت دانش بنیان کردن علم فقه تأکید کرد و گفت: امروزه با دانش بنیان شدن علم فقه می توان بسیاری از مسائل حقوقی را حل کرد.
آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار بهزاد سلطاني ریيس هيأت عامل صندوق نوآوري و شكوفايي با تأکید بر ضرورت تبیین مبانی علم فناوری در جامعه گفت: مسأله فناوری برای حوزویان و عموم مردم مقداری نامأنوس است، بنابراین باید از طریق رسانه های عمومی، همایش ها، نشست ها و غیره کاری کنید که جامعه با این دسته از علوم آشنا شوند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار با بیان اینکه باید بدانیم دنیا به چه سمت و سویی در حال حرکت است، اظهار داشت: اگر جایگاه خود را در دنیا ندانیم به یقین در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پیشرفت فناوری باید سرمایه گذاری کرد، عنوان کرد: انباشت ثروت در اسلام مورد مذمت قرار گرفته است، اما حرام نیست؛ اگر ثروت بخواهد در جهت پیشرفت علم قرار گیرد، انباشتن آن اشکالی ندارد.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: اگر یک مجموعه علمی بخواهد پیشرفت کند، حتی اگر هزار میلیارد تومان هم نیاز داشته باشد نباید از سوی جامعه مذمت شود.

عضو جامعه مدرسین به مسؤولان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، ارتباط با خطبا و علمای حوزوی را توصیه کرد و بیان داشت: شما می توانید خطبا را به دفاتر خود دعوت کرده و مسائل خودتان را برای آنها تبیین کنید تا آنها مسائل فناوری و نقش آنها را در پیشرفت زندگی بشری برای مردم تبیین  کنند.

وی افزود: امروزه با دانش بنیان شدن علم فقه می توان بسیاری از مسائل حقوقی را حل کرد، چراکه اگر فقه عملی شود به یقین اختلافات خانوادگی و گناه بسیار کم می شود و در نتیجه دادگستری ها خلوت خواهند شد.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه قم ظرفیت ویژه ای دارد باید تلاش کنیم تا در زمینه دانش بنیان شدن علوم به رتبه های بالا دست پیدا کند؛ این مسأله می تواند در آینده کشور بسیار اثرگذار باشد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات