۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۲۶۲۶۹
مشاور رییس جمهور در حقوق شهروندی خبر داد؛

راه اندازی مرکز حقوق و مسؤولیت شهروندی در وزارت کشور

خانم امین زاده از راه اندازی مرکز حقوق و مسؤولیت شهروندی در وزارت کشور خبر داد و نظرات علما و روحانیان برجسته حوزه را در این زمینه بسیار قابل استفاده خواند.
الهام امین زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، الهام امین زاده مشاور رییس جمهور در حقوق شهروندی به همراه تعدادی از همکاران خود پیش از ظهر امروز با حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت‌‎وگو کردند.

خانم امین زاده در این دیدار با اشاره به تلاش برای تدوین اسلامی منشور حقوق شهروندی اظهار داشت: ما از ابتدا این دغدغه را داشتیم که این منشور به سمت غربی شدن نرود، چراکه ما روایات فراوانی در مورد احترام به حقوق دیگران داریم که در هیچ سند بین المللی دیده نمی شود و ما را بی نیاز از فرهنگ غربی می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم گسترده تر شدن سطح روابط حوزه و دانشگاه تأکید کرد که امروز فرهنگ غنی اسلامی به صورت جذاب از سوی حوزه صادر شود تا مردم را علاقه مند کند، چراکه دین به صورت مطلوب به جامعه دانشگاهی ما معرفی نشده و همین مسأله باعث فاصله افتادن میان برخی دانشجویان و دین شده است.

مشاور رییس جمهور در حقوق شهروندی در ادامه از راه اندازی مرکز حقوق و مسؤولیت شهروندی در وزارت کشور خبرداد و عنوان داشت: ما در این مرکز به نکات و مسائل مورد عنایت علمای دین توجه داریم، هرچند غربی ها در موضوع حقوق شهروندی واژه پردازی های زیادی کرده اند ولی ما اعتقاد داریم منابع دینی ما در این مسأله بسیار غنی و قابل استفاده است.

وی ادامه داد: بنده خودم و تعدادی از همکاران ما به جهت تحصیلات حوزوی که داشته ایم با علوم دینی آشنایی نسبی داریم ولی باز هم برای شناخت فرهنگ اسلامی نیاز به همکاری حوزه داریم، به عنوان نمونه امروز رفتار بسیاری از مراکز اداری با مردم، مناسب نیست که با توجه به مسائل حقوق اسلامی قابل حل است.

خانم امین زاده با اشاره به فرارسیدن هفته جهانی صلح نیز خاطرنشان ساخت: ما به دنبال این مسأله هستیم که ثابت کنیم، صلح لزوما با اسلحه پایدار نمی شود و سکوت هم در برخی اوقات از جمله این دوران که مردم مظلوم میانمار در حال کشته شدن مظلومانه هستند، نمی تواند نشانه صلح باشد./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات