۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۲۶۴۶۹
حجت الاسلام عاملی:

تقویت قدرت سایبری راه مقابله با دشمن در فضای مجازی است

عضو شورای عالی فضای مجازی تقویت قدرت سایبری را راه مقابله با دشمن در فضای مجازی دانست و گفت: فضای مجازی این قابلیت را به وجود آورده است که حوزه قم را تبدیل به حوزه علمیه جهانی کند.
حجت الاسلام عاملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام سعیدرضا عاملی در دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که از صبح امروز در سالن همایش های مدیریت حوزه های علمیه خواهران آغاز شده است با اشاره به اهمیت فضای مجازی عنوان کرد: فضای مجازی بستری برای افزایش توانایی ها است و سواد مجازی ضریب تأثیرگذاری را در این فضا بالا می برد.

وی افزود: دشمنان در فضای مجازی از ضریب قدرت بالایی برخوردار هستند و ما برای مقابله با توطئه های آنها باید قدرت سایبری خود را تقویت کنیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: قدرت سایبری، مجموعه قدرت های دولت و ملت را به دو هسته بزرگ تقسیم می کند که یکی از این هسته ها بحث قدرت سایبری است که ممکن است تأثیر آن بیش از عرصه دیگر باشد.

وی فضای مجای را عرصه قدرت بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: ما باید با افزایش قدرت خود، نرم افزارهای مبتنی بر فرهنگ و ارزش های اسلامی و محتواهای مربوط را تولید کنیم و به این نکته توجه کنیم که فضای مجازی عرصه قدرت های بزرگ است و نمی توان به صوت فردی بر آن اثرگذاشت و باید با شبکه سازی در این فضا به ایفای نقش پرداخت.

حجت الاسلام عاملی اضافه کرد: مجموعه ظرفیت های حوزه علمیه باید در راستای هم افزایی شبکه ای قرار گیرد تا بتوان در فضایی که یک شبکه اجتماعی بیش از 2 میلیارد کاربر دارد، به جریان سازی پرداخت.

وی تأکید کرد: یکی از مسائلی که در عصر ارتباطات ایجاد شده، ارتباطات فرامحلی است که افراد با یکدیگر برقرار می کنند و بسیاری از مشکلات فرهنگی که در جامعه به وجود آمده به دلیل این است که شاخص های زندگی غربی از طریق این ارزش های فرامحلی دریافت می شود و ما باید به صورت ریشه ای این مشکلات را بررسی کرده و با آن مقابله کنیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: چهار رویکرد کلی نسبت به استفاده از فضای مجازی وجود دارد که نگاه آسیب گرا، فاوا، راهبردی و رویکرد دو فضایی مهم‌ترین نگرش هایی است که نسبت به استفاده از فضای مجازی در جامعه ما وجود دارد.

وی افزود: معتقدان به رویکرد آسیب گرا، تمام قابلیت های فضای مجازی را آسیب می دانند و در نگاه فاوا نوع نگاه به فضای مجای نگاه ابزاری و بدون دید فرهنگی و پیوست های آن است و نگاه راهبردی نیز هرچند که هم به آسیب و ظرفیت ها توجه دارد اما فاقد قابلیت استفاده و بهره وری متناسب است و در نهایت نگاه دو فضایی مجموعه عملکردهای محیط فرهنگی را لیست کرده و بررسی می کند چه کارکردهایی را می توان از طریق محیط مجازی و چه بخش هایی را از محیط حقیقی می توان دنبال کرد.

حجت الاسلام عاملی ابراز کرد: مردم در جامعه غربی از پیشرفت ناقصی که وجود دارد خسته شده اند و این موضوع فرصت مناسبی را فراهم کرده که مسلمانان معارف الهی را در جهان منتشر کنند که شرط آن اجرای اسلام و تحقق جامعه اسلامی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فضای مجازی این قابلیت را به وجود آورده است که حوزه قم را تبدیل به حوزه علمیه جهانی کند و خدمات و دستاوردهای حوزه  را در معرض استفاده جهانی قرار دهد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات