۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۵۲۶۷۲۲
امام جمعه زرگرشهر:

امر به معروف و نهی از منکر سلامت جامعه را تضمین می کند

امام جمعه زرگرشهر با تاکید بر احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: سیدالشهدا(ع) برای احیای فریضه امر به ومعروف و نهی از منکر قیام کرد تا مانع انحراف در جامعه اسلامی شود.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگرشهر عصر امروز در جمع مسؤولان هیات های مذهبی منطقه لاله آباد امر به معروف و نهی از منکر را در جهت سلامت جامعه بیان کرد و گفت: مساله امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه الهی است که اگر در جامعه اسلامی احیا شود، بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد.

وی فلسفه قیام حسینی را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر آنقدر در نگاه اسلام اهمیت دارد که سیدالشهدا(ع) در این مسیر جان خود و عزیزترین عزیزانش را برای جلوگیری از انحراف در جامعه اسلامی تقدیم کرد.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل ضمن تاکید بر اینکه اشعار و نوع سبک عزاداری در راستای اهداف امام حسین(ع) باشد، افزود: قیام عاشورا خط بطلانی برای همه تاریخ برای جدایی دین از حوزه سیاست است و بر این اساس مکتب اهل بیت(ع) منشا و الگوی مبارزه به ظلم و انحراف محسوب می شود.

وی بر لزوم توجه اشعار مداحی ها و سخنرانی ها برای جهت دادن به جامعه و حل مشکلات امروز، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نگاه ویژه و توصیه های اکیدی بر محتوای اشعار مداحان دارند و نباید از این ظرفیت بزرگ محرم و صفر غفلت کرد.

حجت الاسلام شیخی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: رزمندگان ما از الگوی مبارزاتی سیدالشهدا(ع) و واقعه کربلا در طول هشت سال دفاع مقدس استفاده کردند و راه آنان دقیقا در مسیر و راه قیام حسینی بود.

وی افزود: باید یاد و خاطرات رشادت ها و حماسه آفرینی های رزمندگان دفاع مقدس همواره برای جامعه ما زنده شود و آثار معنوی و دستاوردهای آنان به نسل های بعدی انتقال یابد.

امام جمعه زرگرشهر بر لزوم ثبت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس و ساخت مجموعه های فاخر از حماسه های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: حماسه دفاع مقدس الگوی برجسته ای از پیوند قیام کربلا بعد از گذشت حدود 14 قرن از آن واقعه است و باید با تولید آثار فاخر و ماندگار آن حماسه ها در قالب رسانه و به شکلی جذاب در دسترس نسل های جدید قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز شهدای مدافع حرم مسیر نورانی شهدای دفاع مقدس را امتداد بخشیدند و شاهد این مساله هستیم که رزمندگان جبهه مقاومت از رزمندگان و شهدای دفاع مقدس در مسیر مبارزه با تکفیر و استکبار الگو می گیرند.

حجت الاسلام شیخی خاطرنشان کرد: اگر جامعه فرهنگ جهاد و شهادت را در خود نهادینه کند، شبیخون فرهنگی دشمنان نمی تواند بر روی جامعه ما اثرگذار باشد./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات