۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۲۶۷۶۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

برنامه های ماه محرم باید با تقویت بصیرت عاشورایی همراه باشد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر ضرورت محتوا بخشی به مراسم عزاداری حسینی ، گفت: برنامه های ماه محرم باید با تقویت بصیرت عاشورایی همراه باشد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران سه شنبه شب در دیدار جمعی از هیأت های مذهبی شهرستان نکا با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم به نقش مهم هیأت های مذهبی در رشد و تقویت باورهای دینی و اعتقادی جامعه عنوان کرد و گفت: هیأت های مذهبی در تقویت محتوای عزاداری ها نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

مسؤول حوزه علمیه نکا در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت محتوا بخشی به مراسم عزاداری حسینی افزود: برنامه های ماه محرم باید با تقویت بصیرت عاشورایی همراه باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از تلاش ها و برنامه های دشمنان بی محتوا کردن مراسم عزاداری حسینی است، خاطرنشان کرد: دشمن برای تحقق این هدف خود تلاش می کند تا بدعت و خرافه را در عزاداری ماه محرم ترویج کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که عزاداری در ماه محرم نباید تنها ظاهری باشد بلکه باید دارای یک محتوای آموزنده باشد، تصریح کرد: نهضت حسینی به تنهایی دارای درس و عبرت های تاریخی است که می تواند الگوی بسیار ارزشمندی برای جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز نیز دشمنان قسم خورده اسلام ناب با ایجاد گروه های تروریستی و تکفیری انسان های بی گناه را به راحتی می شکند، خاطرنشان کرد:  نباید بگذاریم جریان خطرناک دوران ائمه معصومین(ع) امروز نیز حمایت های نظام سلطه در کشورهای اسلامی تکرار شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز هجمه های سنگینی بر علیه دین و ارزش های اسلامی از سوی دشمنان ترویج می شود، تصریح کرد: همه تلاش دشمن از بین بردن دین و آرمان های ارزشمند اسلامی در جامعه است تا به راحتی به خواسته های نامشروع خود دست یابد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان دین را مهم ترین سد برای تحقق اهداف و برنامه های شوم خود در  جهان می دانند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل دشمن تلاش می کند با استفاده از هر ابزاری جایگاه دین در جامعه را متزلزل و بی اثرکند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که نهضت حسینی و فرهنگ عاشورایی خنثی کننده بسیاری از توطئه های دشمنان بوده است، گفت: انقلاب عظیم اسلامی نتیجه حاکم بودن فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در طول تاریخ حکام زورگو و فاسد برای جلوگیری از گسترش فرهنگ عاشورا تلاش های بسیاری انجام دادند، افزود: اما هوشیاری و بصیرت علمای اسلام مانع از تحقق توطئه دشمنان علیه دین و ارزش های عاشورایی شده است.

مسؤول حوزه علمیه نکا با تأکید براین که دین عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز نیز عامل حفظ و حراست از اسلام ناب، زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی در جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سایه پرچم دارای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد جهانی شدن فرهنگ عاشورا هستیم، تصریح کرد: امروز ملت های آزاده جهان در سایه این فرهنگ متعالی بیدار شده و در برابر حکام دیکتاتور خود ایستاده اند و از اسلام ناب حراست و پشتیبانی می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هیأت های عزاداری باید مراقب ترویج بدعت و خرافه از سوی دشمنان باشند، خاطرنشان کرد: دشمن برای از بین بردن دین دست به هر توطئه خطرناکی می زنند و به همین دلیل گسترش فرهنگ عاشورا همچون تیری بر قلب دشمنان و بدخواهان اسلام ناب خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر چه داریم باید برای گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه بهره گیریم، گفت: امروز هیأت های عزاداری در صف نخست ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه بر عهده دارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بالاترین افتخار هیأت ها و مساجد مذهبی باید پرچم امام حسین(ع) باشد، خاطرنشان کرد: حضور در مجالس عزاداری حسینی باید از اعمال وجود انسان بوده و باید نسبت به فلسفه قیام سید و سالار شهیدان به یک شناخت مناسب دست یابیم.

وی در ادامه سخنان خود از امام حسین(ع) به عنوان چراغ هدایت یاد کرد و با بیان این که شناخت صحیح اهداف حسینی عامل سعادت و تعالی جامعه بشری است، تصریح کرد: رسیدن به تعالی حقیقی و همچنین رهایی از ضلالت و گمراهی در گرو شناخت صحیح نهضت عاشورا است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پرهیز مداحان از به کار بردن اشعار نادرست در ایام عزاداری ماه محرم تأکید کرد و گفت: مداحان نباید به هر بهانه ای به دنبال گرم کردن مراسم باشند بلکه باید اشعار و مطالب آنها دارای محتوا و غنای لازم باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که به کار بردن اشعار نامتعارف و غیر واقعی موجب وهن در عزاداری ها می شود، ادامه داد: متأسفانه در برخی مواقع شاهد تلاش دشمنان برای به انحراف کشاندن عزادری های حسینی هستیم که نیازمند بصیرت و آگاهی بخشی در این خصوص باشیم.

امام جمعه نکا با تأکید براین که امروز یکی از مهم ترین وظایف مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) تقویت معرفت دینی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: ماه محرم فرصت خوبی برای تبیین صحیح نهضت حسینی و بهره گیری از این فرهنگ ناب و ارزشی در جامعه است./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات