۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۲۶۹۸۲
معاون وزیر ارشاد:

بیمه فعالان قرآنی کشور ساماندهی می‌شود

حجت الاسلام حشمتی با بیان این‌که اولویت معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تشکل های مردمی و مؤسسات قرآنی است، گفت: بیمه فعالان قرآنی کشور ساماندهی می‌شود.
حشمتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در مراسم افتتاح ساختمان مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی که با عنوان مرکز امام صادق(ع) شهرک اندیشه مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمند زیرساخت‌هایی اساسی و بنیادین است.

وی با بیان این‌که مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی در طول سه دهه فعالیت توانسته بر تعداد مراکز فعال و تحت پوشش خود بیافزاید، خاطرنشان کرد: ساخت برخی بنیادها و بناها در کشور به قدری بابرکت است که شعاع نورانی آن ها به تمام نقاط کشور نیز می رسد.

حجت الاسلام حشمتی با اشاره به این‌که توسعه فرهنگ قرآنی در کشور تنها بر عهده دولت و برخی وزارتخانه‌ها نیست، گفت: تمامی مؤسسات مردم‌نهاد، هیأت‌های حسینی، متولیان امور مساجد، مراکز فرهنگی، نهادهای غیردولتی و در حقیقت عموم کسانی که خود را مسلمان و شیعه می‌دانند، در قبال ترویج فرهنگ قرآنی مسؤول هستند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح سومین استودیوی تخصصی قرآنی کشور در تبریز اظهار داشت: استودیوهای تخصصی قرآنی حداقل در 8 منطقه کشور راه اندازی می شود، که از این مراکز فرهنگی قرآنی استان های همجوار نیز می توانند برای ضبط برنامه های معنوی و قرآنی خود استفاده کنند.

وی با بیان این‌که استودیوهای تخصصی قرآن مکانی برای تولید برنامه های صوتی و تصویری است، تصریح کرد: هر سال حدود 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های محتوایی و ایجاد زیرساخت های قرآنی و تامین تجهیزات آن ها از سوی این معاونت هزینه می شود.

حجت الاسلام حشمتی در ادامه از ساماندهی بیمه فعالان قرآنی کشور خبر داد و گفت: در این راستا هم اکنون 5 هزار و 500 نفر بیمه شده اند که باید این تعداد حداقل به 10 هزار نفر افزایش پیدا کند و برای این منظور تعدادی از فعالان قرآنی امسال و بقیه نیز در سال های آینده تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از تشکل های مردمی و موسسه های قرآنی، تربیت مربیان قرآنی و نهج البلاغه، کمک به تامین تجهیزات موسسه ها، حمایت از طرح ها و پروژه های موسسه های قرآنی و کمک به تولید انتشارات و آثار هنری این موسسه را از جمله برنامه های این معاونت اعلام کرد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات