۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۵۲۷۶۰۴
معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

نظام تربیتی آموزشی ما باید به سوی شهید پروری برود

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نظام آموزشی کشور گفت: نظام آموزشی ما امروز نیاز دارد که بخش تربیتی خود را به سوی شهید پروری هدایت کند.
نمایشگاه شهدای دانش آموز شهید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شهدای دانش‌آموز که در موزه شهدا برگزار شد با اشاره به اینکه نمایشگاه شهدای دانش‌آموز به موجب پاسداشت ٣٦هزار شهید دانش‌آموز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برپا شده است، اظهار داشت: در این نمایشگاه ١٨٠ اثر تصویری و گرافیکی به همراه گزیده‌ای از وصیتنامه و زندگینامه ١٨٠ شهید دانش آموز از سراسر کشور از جمله شهیدان حسین فهمیده، بهنام محمدی، سهام خیام، پناهی، بالا زاده، داورپناه، جرایه و طوقانی به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در ٨٠٠ مدرسه کشور نیز برپا خواهد شد، این مجموعه نمایشگاهی در قالب ٨٠٠ بسته نمایشگاهی تولید و جهت برگزاری در ٨٠٠ مدرسه در مهرماه به استان ها ارسال شده است.

یارنسب تاکید کرد: این مجموعه نمایشگاهی با گزیده‌ای از موضوعات محرم و با هدف الگوسازی شهدای دانش‌آموز و تاسی آنان به حضرت قاسم(ع) برپا می‌شود، امروز نسل جوان و نوجوان ما باید با الگوهای حماسه، ایثار و فداکاری و کسانی که با وجود کوچکی قامت، با ایمان و اعتماد به نقس در دوران انقلاب و دفاع مقدس برگ زرینی را در کتاب انقلاب و دفاع مقدس ورق زدند بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: نباید فراموش کنیم که بسیاری از دانش‌آموزان ما آگاهانه، هوشمندانه، شجاعانه و عاشقانه درس و مدرسه را رها کردند و در مدرسه عشق، تاریخ‌ساز شدند و عارفانه ره صدساله را یک شبه پیمودند.

وی ابراز داشت: نکته قابل توجه این است که همزمان با این نمایشگاه فردا نیز نمایشگاهی با رونمایی از یادمان شهدای منا در بهشت زهرا برپا خواهد شد.

مقاومت مردم در دفاع مقدس برگرفته از اعتماد به عنصر حرکت امام حسین بود

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام کاویانی معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ٣٦هزار شهید دانش‌آموز دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ما با حضور در جبهه های نبرد در زمان دفاع مقدس نشان دادند که آگاهی آنها از پیام عاشورا بالا بوده و به پیام امام خمینی(ره) لبیک گفتند.

وی ادامه داد: مقاومت مردم ما در دوران جنگ تحمیلی برگرفته از اعتماد به عنصر حرکت امام حسین(ع) در روز عاشورا بود، این اعتماد و اتحاد تا سال‌ها مستمر خواهد بود، در دوران دفاع مقدس دانش‌آموزان ما افتخارات زیادی را رقم زدند و قطعا آیندگان به دوران دفاع مقدس ما افتخار خواهند کرد.

حجت‌الاسلام کاویانی با بیان اینکه بدون شک ارتباط مردم نیز با شهدا قطع نخواهد شد، تصریح کرد: دلیل عدم این فراموشی این است که مردم ما باوجود آگاهی از راهی که در دوران دفاع مقدس رفته‌اند پای به این عرصه گذاشتند و از این رو ارزش های آن را حفظ خواهند کرد.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: نظام آموزشی ما امروز نیاز دارد که بخش تربیتی خود را به سوی شهید پروری هدایت کند./٨١٦پ۲۰۳/ب۲/

ارسال نظرات