۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۲۸۹۰۴
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

مکتب عاشورا حقیقتی خاموش نشدنی است

حجت الاسلام وحدت با بیان این‌که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»، نشان ‏دهنده پیوستگی و تداوم خط درگیری حق و باطل در همه زمانها و مکان هاست، گفت: مکتب عاشورا حقیقتی خاموش نشدنی است.
حجت الاسلام وحدت راهیان عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین وحدت، استاد حوزه و دانشگاه تبریز صبح امروز در جمع عزاداران و سوگواران مجمع ایثارگران راهیان عاشورا با بیان این‌که نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) هنوز پس از 1400 سال الهام‌بخش ملت‌های آزادیخواه جهان است، اظهار داشت: تأسی به مکتب حسینی رمز بقای شیعه است.
وی با تشریح معنای عبارت «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلا» خاطرنشان کرد: حضرت سید الشهدا(ع) به همراه 72 تن از یاران باوفایش به کربلا رفت و در مقابل ظلم یزید و دولت جبار ایستاد، فداکارى کرد و به شهادت رسید، اما ظلم را قبول نکرد، از این رو همه جا و همه روز باید اینگونه باشد، در هر زمان و مکان باید مقابل ظلم بایستیم.
حجت الاسلام والمسلمین وحدت با اشاره به این‌که مقابله با ظالم و یاری مظلوم منحصر در زمان و مکان خاص نیست، تصریح کرد: زمان می‌‌گذرد، اما حوادث جاری در زندگی بشر و حقایق آفرینش تغییر نمی کند، چراکه در هر دوره‌‌ای انسان‌ها نقشی دارند و اگر آن نقش را به درستی، در لحظه مناسب و در زمان خود ایفا کنند، همه چیز به سامان خواهد رسید.
این قاضی بازنشسته دادگستری با تأکید بر این‌که مکتب عاشورا حقیقتی است که خاموش نخواهد شد، افزود: عبارت «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلا» برداشت درستی از مجموع حادثه کربلا و خط سیر امامت و در بر دارنده چندین پیام آموزنده و زیبا است؛ چون اگرچه روزی مثل واقعه عاشورا نیست و بوجود نخواهد آمد؛ اما همیشه ظلم ظالمان و ستم به مظلومان پا برجاست، تا اینکه قائم آل محمد(عج) ظهور کند و ریشه همه ظلم‌ها را میان ببرد. 
وی ادامه داد: فرهنگ عاشورا جاری بر بستر زمان، و کربلا نماد استقامت در راه هدف و مبارزه با ظلم و بی عدالتی است. پیشوایان دینی به ما این گونه آموختند که باید با ظلم قاطعانه مبارزه کرد، این گونه نیست که عاشورا حادثه ای محدود در چارچوب زمان و مکان معین باشد.
‏این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که جمله «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»، نشان ‏دهنده پیوستگی و تداوم خط درگیری حق و باطل در همه زمان ها و مکان هاست، گفت: همیشه ‏حق و باطل رو در روی هم هستند و انسان های آزاده، وظیفه پاسداری از حق و پیکار با باطل را بر عهده دارند و بی‏تفاوت گذشتن از کنار حق، بی‏دینی است./935/پ
۲۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات