۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۰۶۷
آیت الله علم الهدی:

عوامل بر هم زننده امنیت فضای مجازی باید مجازات شوند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با انتقاد از بی تفاوتی شماری از مدیران اجرایی در قبال تهمت پراکنی برخی درگاه های فضای مجازی علیه رییس قوه قضاییه، گفت: در فضای مجازی حتی سران قوای ما نیز امنیت ندارند و آبرو و حیثیت یک رییس قوه در این فضا مورد اهانت و هجوم قرار می گیرد؛ اما دستگاه های اجرایی به روی خودشان هم نمی آورند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، ضمن گرامیداشت این هفته، اظهار کرد: این که رهبر معظم انقلاب فرمودند «نیروی انتظامی محور اقتدار نظام است»، یعنی نیروی انتظامی جریانی است که عرصه ظهور و بروز قدرت نظام قلمداد می شود.

مقابله با جنگ نرم دشمن از وظایف نیروی انتظامی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی دفاع در برابر جنگ نرم را یکی از رسالت های نیروی انتظامی در این دوره از عمر انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی، یک نیروی مسلح تحت فرماندهی فرمانده کل قواست و نباید تابع سیاست‌های جناح گرایانه یک عده قدرت طلب قرار گیرد تا با هدف فراهم شدن یک فضای باز سیاسی به نفع آن جریانات، فضای مجازی این‌گونه رها شود.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وجود ولنگاری در فضای مجازی را نتیجه سوء مدیریت مدیران در این عرصه دانست و افزود: متأسفانه مسؤولان در عرصه‌هایی که باید حضور داشته باشند و فضای مجازی را مدیریت کنند، کاری نمی کنند. این وزیر جوان هم مثل آن وزیر مسن کاری نکرد؛ یا کاری نتوانست بکند و یا نگذاشتند کاری انجام دهد.

جرائم مجازی باید مانند فضای حقیقی مورد پیگیری قرار گیرد

آیت الله علم الهدی ضمن مردود دانستن این سخن که «برای تأمین امنیت نمی توان آزادی را محدود کرد»، تأکید کرد: پلیس فتا باید با اقتدار وارد فضای مجازی شود و همانطور که در فضای حقیقی برای انجام جرائمی مانند قتل و سرقت، آزادی مجرمان را محدود می کنند، اقدام کند. مگر فرق بین فضای مجازی و حقیقی در مسأله آزادی و امنیت چیست؟ آیا در فضای حقیقی می توان تحت عنوان آزادی دزد را آزاد گذاشت؟

عوامل بر هم زننده امنیت فضای مجازی باید مجازات شوند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که بر خلاف فضای حقیقی که اقتدار ایران اسلامی استکبار جهانی را مستأصل کرده، در فضای مجازی امنیت چندانی فراهم نشده است، افزود: در فضای مجازی حتی سران قوای ما نیز امنیت ندارند و آبرو و حیثیت یک رییس قوه در این فضا مورد اهانت و هجوم قرار می گیرد اما دستگاه های اجرایی به روی خودشان هم نمی آورند. آیا انسان ناپاکی که در فضای مجازی به یک شخصیت و خانواده محترم تهمت بزند، باید کاملا آزاد باشد؟

وی خطاب به مدیران فضای مجازی کشور تصریح کرد: آزادی کسی که در فضای مجازی علیه استقلال، آزادی، دین و فرهنگ جامعه می‌تازد، آزادی او را محدود نمی‌کنید؟ خجالت نمی‌کشید؟ با این منطق آمدید ادعای مدیریت در این نظام می‌کنید؟ با این منطق ادعا می‌کنید این کشور را می‌خواهید اداره کنید و بعد نیروی انتظامی قهرمان ما هم تابع این قضیه باشد؟

نقش آفرینی حضرت زینب، پاسخ به جنگ نرم بنی امیه بود

آیت الله علم الهدی با اشاره به سابقه جنگ نرم دشمن از صدر اسلام، نقش آفرینی حضرت زینب(س) در جریان نهضت حسینی را نمونه دفاع مقتدرانه در برابر تهاجم نرم دشمن دانست و گفت: مسأله اسارت به‌عنوان فصل دوم انقلاب عاشورا، نقش دفاع نرم در برابر جنگ نرم داشت. دستگاه یزیدی بعد از جنگ سخت و سرکوبی که نسبت به وجود اقدس سیدالشهدا(ع) و یارانشان در کربلا انجام دادند، جنگ نرم را در مسیر اهداف خودشان ادامه دادند چون قصد براندازی اسلام را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: آنچه شگرد با عظمت و فناوری قهرمانانه زینب کبری(ص) و اهل‌بیت(ع) را اقتضا می کرد، دفاع نرم ایشان در مقابل جنگ نرم بنی‌امیه بود و در دفاعی که آن ها انجام دادند، دشمن را شکست دادند و در جنگ نرمی که دشمن طی آن می‌خواست پیامبر(ص) را از چشم‌ ها بیندازد و صلابت پیغمبر را از چشم‌ها بریزد، شکست خورد چون نمی‌دانست با چه چیزی روبرو می‌شود.

وی در پایان با اشاره به پاسخ حضرت زینب(س) به تلاش ابن زیاد برای تحقیر اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: جوابی که زینب کبری(س) دادند پاسخ جنگ نرم دشمن بود که فرمودند «ما رأیتُ الاّ جمیلاً»، یعنی هرچه دیدیم زیبا بود، جان دادن در راه خدا، عشق‌بازی با خدا، ایثارگری در راه خدا، از همه عزیزان به خاطر خدا گذشتن، اعتقاد به مبدأ و باور کردن خدا، همه‌چیز را فدا کردن، این‌ها همه زیبا بود./820/پ
۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات