۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۳۳۵۰۱
امام جمعه کارون:

پیاده روی اربعین نماد وحدت و ایمان خالصانه است

امام جمعه کارون درباره حرکت عظیم اربعین حسینی گفت: حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی که نزدیک ده روز پیش از فرارسیدن روز اربعین صورت می گیرد،جو وحدت آمیز و ایمانی را در میان زائران حسین بن علی(ع) شکل می دهد.
خضیراوی امام جمعه کارون

حجت الاسلام قاسم خضیراوی، امام جمعه کارون در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی به سوی زیارت حسین بن علی(ع) یکی از حرکات بسیار اساسی و مهم که در طول تاریخ کم و بیش بوده است.

امام جمعه کارون با اشاره به زیارت امام حسین(ع) از منظر اهل بیت(ع)، بیان داشت: ائمه اطهار علیهم السلام، زیارت امام حسین(ع) را یکی از زیارت های بسیار مهم می دانند و برای آن ثواب های فراوانی نقل فرموده اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کارون تصریح کرد: در طول تاریخ، علما و بزرگان دین ما به شکل پیاده به سمت زیارت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) حرکت می کردند و این نشان دهنده اهمیت بالای زیارت این امام همام به صورت پیاده روی است.

حجت الاسلام خضیراوی در ادامه بیان داشت: در سال های اخیر بعد از اینکه رژیم بعث عراق ساقط شد و زمینه ها برای حرکت عظیم اربعین فراهم شد و همچنین با پیشتازی آیت الله شهید سید باقر حکیم از علمای فقید عراق و جهان شیعه، این حرکت آغاز شد و امروز به یک حرکت میلیونی تبدیل شده است.

وی با اشاره به نکات مهم پیاده روی اربعین حسینی، ابراز داشت: حرکت عظیم و گسترده میلیونی پیروان اهل بیت عصمت و طهارت در اربعین حسینی در حقیقت سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است و این حرکت بسیار نکات مهم اجتماعی، سیاسی و اخلاقی برای همگان دارد.

امام جمعه کارون اظهار داشت: حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی که نزدیک ده روز پیش از فرارسیدن روز اربعین صورت می گیرد، جو وحدت آمیز و ایمانی را در میان زائران حسین بن علی(ع) شکل می دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کارون با بیان اینکه اربعین حسینی حاوی نکات اخلاقی فراوانی است، ابراز داشت: اربعین حسینی و حرکت خودجوش پیاده روی این روز یک تاثیر بسیار فراوان اخلاقی در جامعه ما گذاشته است؛ ایستگاه های صلواتی و مواکب خود نمونه ای از این نکات اخلاقی هستند.

حجت الاسلام خضیراوی در ادامه تصریح کرد: ایستگاه های صلواتی و مواکبی که در سراسر کشور به ویژه در خوزستان شکل گرفته است، متاثر از حرکت بزرگ و عظیم اربعین هستند و این مسئله اربعین باعث شده که یک اخوت و برادری ویژه ای میان دو ملت ایران و عراق که در طول تاریخ در کنار هم بودند، ایجاد شود.

وی در پایان ابراز داشت: همانگونه که در روایات آمده است، هرکسی که به زیارت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) برود، برکات فراوانی دارد و یکی از این روایات قدسی، زیارت امام حسین(ع) را معادل حج و زیارت پیامبر اسلام دانسته است که هرکسی به زیارت این امام همام برود، خداوند متعال به وی زیارت حج و قبر رسول اکرم(ص) را عنایت می کند./9453/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات