۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۳۴۰۹۵
امام جمعه کرج:

راه نفوذ آمریکا به کشور بسته شده است

امام جمعه کرج گفت: ما راه نفوذ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آمریکا در کشور را با تمام توان بسته ایم، با تمام توان با آمریکا مقابله خواهیم کرد و اجازه نفوذ آن را به کشور نخواهیم داد.
امام جمعه کرج

به  گزارش  خبرنگار خبرگزاری  رسا  در  استان  البرز،  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی‌  همدانی امام جمعه کرج در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج ابراز کرد: انقلاب اسلامی دست آمریکا را که در تمام عرصه های کشور نفوذ داشت بعد از انقلاب از کشور کوتاه کرد و هرترفندی نیز که آمریکایی ها زدند تا انقلاب را در همان اوایل ساقط کنند نتوانستند؛  لذا بعد از فتنه 88 طرح بازگشت به وسیله نفوذ را پیش گرفتند و در این طرح 10 ساله آمریکا سعی می کند با رعایت مراحل پنجگانه ای اول انقلاب را مهار کند بعد با تغییر رفتار ساختار نظام را تغییر دهد.

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی گفت: یعنی طبق برنامه آمریکا، در مرحله اول باید نگرش مردم ایران تغییر کند و بتوان غربگرایانی که در جامعه منزوی شدند را به صحنه برگرداند مثلا فتنه گران با روشی که در پیش گرفتند امنیت و منافع ملی را طوری به خطر انداختند و حرکاتی انجام دادند که بیگانگان بتوانند علیه ما تحریم های جدیدی را اعمال کنند، در قدم بعد شروع به تضعیف اقتصاد و کاهش ارزش پول کردند تا مردم تحت فشار باشند بعد  به القای این مفهوم پرداختند که باید در سیاست خارجی تغییراتی دهیم. در قدم بعدی علیه گفتمان انقلاب اسلامی حرف زدند تا بتوانند به اصول نظام ضربه بزنند.

امام جمعه کرج اظهار داشت: اینکه تاکید می شود بصیر باشید و بر گفتمان و اصول انقلاب و حفظ آرمان ها ایستادگی داشته باشید چون همه این ها مورد تهاجم دشمن است و برای این کارها برنامه تنظیم می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی چشم بصیر جامعه هستند

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی با اشاره به اینکه در آن هنگام چشم بصیر امت مسیر را روشن می کند اما کو گوش شنوا؛ بیان داشت: مثلا یکی از مسیرهای تعیین شده این است که اولا آمریکا تحت هیچ شرایطی نباید بپذیرد ایران کشور برتر منطقه باشد،  برنامه هسته ای ایران باید منتفی شود و موارد دیگری را که در برنامه شان گفته اند؛ لذا روی این موارد تاکید می کنند که برای اینکه ایران قدرت برتر منطقه نباشد باید موشک نداشته باشد و باید تحریم تسلیحاتی بشود تا نتواند گروه های  مقاومت در منطقه را تسهیل کند و باید برای از بین رفتن هسته ای ایران کنترل های محدود کننده زیاد شود و باید با مکانیزم ماشه تحریم ها را برگشت پذیر کنیم تا بتوانیم رفتار ایران را در منطقه کنترل کنیم.

 امام جمعه کرج گفت: در مرحله بعد می گویند باید در مرحله تعامل رفتار ایران را نسبت به خود تغییر دهیم که نقش غرب زده های داخلی برای تغییر فرهنگ در این مرحله بسیار مهم است و آنها به خیال خودشان در مرحله پایانی نیز می گویند ایران تغییر پیدا کرده و آمریکا تعیین می کند نقش ایران در جامعه جهانی چه باشد،  این از سوی عده ای تصمیم ساز نفوذی و عده ای بریده از آرمان های انقلابی و امام راحل دنبال می شود تا بتوانند امنیت و هویت ملی ما را از بین ببرند؛  اما رهبر معظم انقلاب این فخر جهان شیعه و عالم اسلام با آن رصد دقیق و عمیق ، تلاش های دشمن را بیان می کند و به موقع مردم را مطلع و نقشه های دشمن را نقش بر آب می کند.

حجت  الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی ابراز کرد: آنها به خیال خودشان در مذاکرات هسته ای به دنبال  وسیله ای برای نفوذ در کشور بودند؛ اما  ما این راه را بسته ایم و در واقع راه نفوذ و حضور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آمریکا را با تمام توان که این توان هم امروز توان زیادی است در کشور بسته ایم و با آن مقابله خواهیم کرد و اجازه نفوذ را نخواهیم داد.

امام جمعه کرج گفت: تحلیل غلطی که غربی ها دارند این است که فکر می کنند با فشارهای اقتصادی و نظامی می توانند ملت ما را تحت فشار قرار دهند ؛ لذا ما باید گوش به فرمان ولی باشیم و از او تبعیت کنیم تا به نظام و ملت آسیبی نرسد.

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی با اشاره به فرا رسیدن هشتم آبان سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و  روز بسیج دانش آموزی و روز نوجوان بیان داشت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایران، اگر همین موضوع را تحلیل کنند می فهمند با مردمی که نوجوانان شهید می دهند نمی توانند مقابله کنند.

اربعین مظهر تجلی وحدت امت اسلامی است

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفتم ماه صفر اظهار داشت: امروز هفتم صفر است و بنابر بعضی از نقل ها معروف به شهادت امام حسن مجتبی(ع) است، امام مظلومی که رسول خدا (ص) در شان ایشان فرمودند: اگر عقل خودش را به صورت مردی نشان دهد او حسن مجتبی (ع) است و مجدد فرمودند:  حسن فرزند و میوه دل من است هرکس او را بیازارد مرا آزرده و هرکس مرا بیازارد خدا را آزرده است.

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) نزدیک به هفت ماه امامت کرد و در این مدت بسیار ایشان را  آزار دادند؛ اما ایشان با رعایت تمام اصول سیاسی و اجتماعی و عدالت تمام، آن مدت را امامت و جامعه را هدایت کرد تا اینکه عرصه را بر ایشان دشمنان تنگ کردند و امام (ع) برای حفظ شیعه و احکام الهی صلح تحمیل شده را پذیرفت و به مفاد آن صلح نامه عمل می کرد تا اینکه امام (ع) را به دست همسرش به شهادت رساندند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌ همدانی یادآور شد: مردم ما فرزندان محرم و صفر و عاشورا و اربعین هستند و با توجه به اینکه اربعین در پیش است  و این حرکتی به سمت رشد است باید هر زائر ایرانی برای بیان اهداف انقلاب و آرمان های نظام اسلامی یک سفیر باشد و گفتگوی غالب حمایت از مردم مظلوم بخصوص فلسطین و مبارزه با استکبار بخصوص اسرائیل باشد.

امام جمعه کرج اضافه کرد: این مناسک باید مظهر تجلی وحدت امت اسلامی و یکپارچگی شیعیان جهان باشد که اینگونه هست و هر زائر باید خبرنگاری باشد برای نشان دادن افراد مختلف موکب های دیگر ادیان و با راهپیمایی اربعین عظمت و عزت اسلامی را به جهان نشان دهند.

مسؤولان به فکر اصلاح امور و معیشت مردم باشند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ همدانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جامعه ای که بیکاری عده ای از مردم را گرفتار کرده همه و بخصوص مسئولان باید به فکر اصلاح امور و اصلاح معیشت مردم باشند ؛ چرا که در این زمان عده ای تمام تلاششان ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی است.

امام جمعه کرج بیان داشت: مسؤولان باید برای مردم توضیح دهند که برای معیشت مردم چه کردند و چرا دریاچه ارومیه خشک شده در حالی که برای رای جمع کردن از مردم وعده دادید و برای احیا ، سرمایه گذاشتید.

ترک غیبت از راه های پایداری ایمان است

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی در ادامه با اشاره به اینکه غیبت گناه بزرگی است، خاطرنشان ساخت: متقین دائما ترسشان از این است که نکند اعمالشان طوری باشد که مورد رضایت مولایشان نباشد و از تحت ولایت مولا خارج شده باشند؛ لذا مواظبت بر اعضا و جوارح خود دارند و جوانب و افکار خود را کنترل می کنند و مواظب یکی از اعضا که گناهان فراوانی از او صادر می شود هستند و زبان را کنترل می کنند.

امام جمعه کرج گفت: با توجه به اینکه غیبت گناه بزرگی است اگر کسی مبتلا به این بلا شدن بلافاصله باید توبه کند و خودش را از این صفت بد نجات بدهد، ضمن اینکه غیبت کننده برای پذیرش توبه باید دو کار انجام دهد از غیبت شونده به شرطی که کدورت و دشمنی جدیدی بوجود نیاید حلالیت بطلبد که این کار باعث خرد شدن نفس انسان می شود و کفاره گناه غیبت خواهد بود و برای کنترل نفس و اینکه این روح سرکش را رام کند همین عذرخواهی کردن خیلی مفید است.

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی ادامه داد: دیگر اینکه برای غیبت شده طلب مغفرت کند گناه غیبت دو گناه است هم حق الله و هم شخصی را هتک حیثیت کرده است. البته مومن بر مومن حقوقی دارد که امام رضا(ع) فرمودند: حق مومن این است که او را غیبت نکنند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) فرمودند: کسی که زبانش را از ریختن آبروی مردم بازدارد خدا در روز قیامت از گناهان او چشم پوشی می کند ،  ابراز کرد: یکی از راه های پایداری ایمان در افراد این است که زبانش را حفظ کند. ترک کردن غیبت را در برخی از روایات از بعضی از اعمال مستحبی بالاتر شمرده اند.

حجت  الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی  گفت: پیامبر(ص) فرمودند: نشستن داخل مسجد در انتظار نماز عبادت است به شرطی که فرد سخن نگوید، سکوت کند و غیبت نکند.

حجت  الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی در پایان یادآور شد: فقط در بعضی جاها غیبت جایز است که از آن جمله می توان به وقتی که حقی از مظلوم ضایع شده باشد آن هم فقط خود مظلوم می تواند در جایی که می شود از او دفاع کرد آن را بیان کند ، اشاره کرد.

به گزارش رسا، نماز سیاسی عبادی جمعه در 900 شهر کشور برگزار می شود./842۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات