۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۵۳۵۸۵۰

مقبره آیت‌الله انگجی مرمت و بازسازی می‌شود

شهردار منطقه چهار تبریز از مرمت و بازسازی مقبره آیت الله انگجی با هدف احیای بناهای مذهبی خبر داد.
مقبره آیت الله انگچی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از شهرداری منطقه چهار تبریز، اکبر امجدی اظهار داشت: آیت الله انگجی یکی از مفاخر آذربایجان است که ضرورت داشت مقبره خانوادگی ایشان که از وضع نامناسبی برخوردار است، بازسازی و مرمت شود.

وی با بیان این که این اثر آرامگاه خانوادگی آیت الله انگجی است، افزود: آیت الله سیدابوالحسن انگجی فرزند سید محمد شیخ الشریعه یکی از فقهای نامدار و برجسته آذربایجان به شمار می آید.
به گفته شهردار منطقه چهار، خاندان انگجی یکی از خانواده های اصیل و معروف تبریز بوده و شخصیت های فقهی ارزشمندی چون مرحوم آقا سید ابوالحسن انگجی از این خاندان برخاسته اند.
اکبر امجدی گفت: عملیات مرمت و بازسازی این مقبره تحت نظارت کارشناسان سازمان میراث فرهنگی انجام می پذیرد و اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل این اثر یک میلیارد ریال می باشد.
وی اظهار داشت: ویژگی بارز این بنا پوشش طاق گنبدی آن است که نمای داخلی آن از تناسب و زیبایی خاصی برخوردار است.

شهردار منطقه چهار تبریز افزود: ابعاد این بنای مستطیلی ۱۰ متر در ۱۱ متر بوده و مصالح به کار رفته در آن سنگ و آجر و تزئینات بنا محدود به آجرکاری نمای داخلی است.

امجدی اظهار امیدواری کرد که مرمت و بازسازی این اثر در مدت زمان کوتاهی به پایان رسیده و برای زیارت عموم مردم آماده شود./۹۳۵/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات