۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۳۶۱۲۶
نمایشگاه مطبوعات؛

زائران حسینی به قرائت قرآن کریم و تدبر در آن اهتمام ورزند

ریاست مؤسسه خیریه متمسکین به حبل المتین گفت: عزاداری اربعین در چند سال اخیر عامل وحدت نه تنها شیعیان و مسلمانان، بلکه عامل وحدت همه آزادگان عالم در برابر دشمنان است.
حجت الاسلام محمدرضا عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا عباسی رییس مؤسسه خیریه متمسکین به حبل المتین ضمن حضور در غرفه این خبرگزاری در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با اشاره به اینکه امام حسن عسگری(ع) نشانه های مؤمن را در حدیثی بیا فرمودند، گفت: یکی از آنها زیارت اربعین است؛ سیره علما و بزرگان دین و برخی مراجع تقلید در عراق این بوده است که این ایام را با پای پیاده به سوی بارگاه امام حسین(ع) رهسپار می شدند.

سخنران و خطیب حوزه علمیه تهران ادامه داد: عزاداری اربعین در چند سال اخیر عامل وحدت نه تنها شیعیان و مسلمانان، بلکه عامل وحدت همه آزادگان عالم در برابر دشمنان است، چراکه از همه فرقه ها در این زیارت شرکت می کنند و از دریای معرفت اهل بیت(ع) بهره مند می شوند.

وی افزود: دشمنان با مشاهده این راهپیمایی عظیم لرزه بر جانش افتاده و نمی تواند مقابل آزادی خواهان جهان قرار گیرند.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به ضرورت بها دادن به قرآن کریم در پیاده روی اربعین اظهار داشت: زائران حسینی علاوه بر پیاده روی باید نسبت به قرائت قرآن کریم نیز اهتمام ورزند.

ریاست مؤسسه خیریه متمسکین به حبل المتین خاطرنشان کرد: به قرآن خواندن بها بدهیم و بدانیم که امام حسین(ع) برای این ارزش دینی از جان خودشان گذشتند تا پیام آن را زنده کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار وعاظ و خطبای حوزوی بر باب کردن قرآن کریم در مجالس روضه تأکید داشتند، ابراز داشت: قرآن کریم مقداری غریب واقع شده است و می طلبد که وعاظ و مبلغان حوزوی در همه جا به ویژه پیاده روی اربعین فرهنگ قرائت، تدبر و تفکر در قرآن کریم را ترویج دهند./841/پ201/س

ارسال نظرات