۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۳۶۳۸۵
امام جمعه پردیسان:

نظام جمهوری اسلامی ایران پدید آمد تا رژیم مستبد حاکم بر جهان را تغییر دهد

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با تأکید بر این که نظام جمهوری اسلامی ایران پدید آمد تا رژیم مستبد حاکم بر جهان را تغییر دهد، گفت: شاه و صدام نمایندگان آمریکا بودند، به همین جهت توانی نداشتند تا در برابر ملت بزرگ ایران پیروز شوند.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سیدصمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به فرا رسیدن یوم‌الله 13 آبان، گفت: مسلمانان ایران با عملکرد خود در 13 آبان و روز اربعین دشمن را متحیر و ناامید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که 13 آبان روز ضدآمریکا و ضد استکبار است، اظهار داشت: امام راحل در سال 43 به خاطر حفظ عزت مردم ایران علیه کاپیتالاسیون سخنرانی کرد.

وی افزود: کاپیتولاسیون در سال 1304 با اعتراض گسترده مردم تعطیل شده بود اما محمدرضا از سوی اسد‌الله علم، مجدداً پرچم این ننگ را به نفع آمریکا برافراشت تا این طرح دوباره به مجلس بازگردد و آمریکایی‌ها هر کاری خواستند در ایران انجام دهند.

امام جمعه پردیسان ابراز داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی بسیار تند درباره کاپیتولاسیون گفت؛ اگر شاه یک سگ آمریکایی را به زیر بگیرد باید توسط آمریکایی‌ها محاکمه شود اما اگر یک نفر از آنها یک ایرانی را مورد ضرب و شتم قرار دهد و حتی آن را به قتل برساند، مصون بوده و مجازات نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مصدق از انگلستان به آمریکا پناه برد، اما همان کشوری که مصدق بر آن پناهنده شده بود، علیه وی کودتا کرد، چگونه می‌توان به چنین کشوری اعتماد داشت؟!

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به تبعید امام راحل به ترکیه، تصریح کرد: در 13 آبان سال 57 نوجوانان با راهپیمایی به سمت دانشگاه تهران، شعار مرگ بر شاه سر دادند و 57 شهید در راه آغاز انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

وی افزود: شاه گمان می‌کرد با تبعید حضرت امام به ترکیه از قدرت و نفوذ امام در میان مردم کاسته شده است در حالی که نمی‌دانست امام راحل با خداوند چه معامله‌ای کرده است.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی گفت: پس از تظاهرات گسترده نوجوانان اینبار نوبت دانشجویان بود که در 13 آبان سال 58 وارد صحنه شوند و تار و پود استعمار جهانی را در ایران نابود کنند.  

وی ادامه داد: دانشجویان وارد لانه جاسوسی آمریکا شده و جاسوسان این سفارت را اسیر کردند، از همین رو آمریکا از طریق حمله طبس یا هر راهی که می‌توانست تلاش کرد تا گروگان‌ها را نجات دهد، اما نتوانست به نتیجه‌ای برسد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) شاخ و دم استعمار جهانی را شکست و او را زمین‌گیر کرد. دیگر جهان متوجه شده بود که آمریکا توخالی است و ابهتی ندارد.

وی با تأکید بر این که نظام جمهوری اسلامی ایران پدید آمد تا رژیم مستبد حاکم بر جهان را تغییر دهد، اظهار داشت: شاه و صدام نمایندگان آمریکا بودند، به همین جهت توانی نداشتند که در برابر ملت بزرگ ایران پیروز شوند.

امام جمعه پردیسان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ظهور کرد تا انقلاب جهانی کند؛ ما بنا داریم رژیمی که به ناحق و غاصبانه بر جهان حکومت می‌کند، تغییر دهیم./878/۲۰۲/ح

ارسال نظرات