۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۳۶۳۹۰
در اختتامیه نمایشگاه مطبوعات؛

شمخانی: رسانه‌ها محور، پیشران اصلی و زمینه‌ساز گفت‌و‌گو در جامعه هستند/ در برابر فساد اثبات شده نباید لکنت زبان داشت

دبیر شورای عالی امنیت ملی در مورد نقش رسانه‌ها در جامعه گفت: بدون گفت‌وگو، مفاهمه و اقناع سازی نمی‌توان به توسعه و تعالی اجتماعی دست یافت، از این رو رسانه‌ها محور و پیشران اصلی و زمینه‌ساز گفت‌و‌گو در جامعه هستند.
اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، دريادار علی شمخانی عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بعدازظهر امروز در اختتامیه بيست و سومين نمایشگاه مطبوعات با اشاره به اينكه حضور خود را نشانه ارتباط رسانه و امنیت ملی دانست، اظهار داشت: شعار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در سال جاری رسانه‌های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی مهم است.

وی ادامه داد: توسعه و پیشرفت جز با انسجام اجتماعی ممکن نیست و در جامعه‌ای که تعالی اجتماعی فراهم نباشد نمی‌توان انسجام اجتماعی را به دست آورد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکید کرد: بدون گفت‌وگو، مفاهمه و اقناع سازی نمی‌توان به توسعه و تعالی اجتماعی دست یافت، رسانه‌ها محور و پیشران اصلی و زمینه‌ساز گفت‌و‌گو در جامعه هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: بدون تعاریف مشخص از وظایف حاکمیت و رسانه‌ها نمی‌توان به نقش مهم رسانه‌ها در امنیت ملی دست یافت، بلکه با تقویت مؤلفه‌های امنیت ملی؛ نشاط و امنیت جامعه تأمین می‌شود.

دریادار شمخانی افزود: رسانه‌ها متقابلاً باید بلوغ سیاسی و تخصصی خودشان را بیش از گذشته به منصه ظهور برسانند و نشان دهند آزادی برابر با ولنگاری نیست.

وی ابراز داشت: رفع موانع پیشرفت و مبارزه با مفاسد اقتصادی موضوع مهمی است، عدم شفافیت، عدم پاسخگویی و رانت‌خواری و فامیل بازی بسترساز فساد است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: در برابر فساد اثبات شده نباید لکنت زبان داشت و فضا را برای مفسدین ناامن کرد، بنابراین ضمن ایجاد امنیت قلم و امنیت شغلی برای رسانه‌ها برای رعایت قانون و انصاف باید با مفاسد مقابله کرد.

دریادار شمخانی در پایان گفت: همه تلاش خود را در همکاری با رسانه‌ها برای ایجاد زمینه‌های تعالی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی معطوف کردم./816/۲۰۱/ح

ارسال نظرات