۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۳۶۷۲۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

فضای مجازی ظرفیت مغفول در عرصه تبلیغ معارف دینی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به ظرفیت بالای فضای مجازی به منظور تبلیغ مسائل دینی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که این ظرفیت علیرغم تهدیداتی که می تواند برای جامعه داشته باشد در عین حال یک فرصت هم محسوب می شود، گفت: باید تلاش کنیم از این فرصت به وجود آمده در راستای تقویت مبانی دینی و انقلابی در جامعه بهره گیریم.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در کارگاه آموزشی خواهران مبلغ مرکز استان با اشاره به این که به دلیل این که نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند خواهران مبلغ رسالت سنگینی در این خصوص بر عهده دارند، گفت: به همین منظور تلاش خواهران مبلغ به منظور انجام رسالت تبلیغی خود در گروه های هدف بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که تبلیغ دین یکی از مهم ترین و حساس ترین وظایف و رسالت هایی است که خداوند در نخستین گام بر عهده پیامبر گرامی اسلام قرار داده بود، افزود: بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلامی این رسالت مهم را ائمه اطهار(ع) دنبال کردند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که در عصر غیبت این وظیفه مهم بر دستان با کفایت علما و مراجع دینی است، خاطرنشان کرد: امروز خواهران مبلغ به عنوان نمایندگان نیمی از جمعیت جامعه این رسالت مهم را که از ائمه اطهار(ع) به آنها رسیده را بر عهده دارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ عملی با ارزشمندتر از این نیست که ادامه دهنده راهی باشیم که ائمه اطهار(ع) در آن مسیر حرکت می کردند، تصریح کرد: مبلغان دینی باید در این مسیری که قدم گذاشتند تنها به وظیفه خطیری که بر عهده دارند بیاندیشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی در طول تاریخ همواره نقش بسیار مهمی در استمرار فکر و عمل دینی در جامعه بر عهده داشتند، خاطرنشان کرد: امروز نیز این رسالت مهم باید با بهره گیری از ابزارهای مختلف تبلیغی در جامعه استمرار پیدا کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه بانوان هم همانند دیگر اقشار جامعه نیازمند بهره گیری از معارف دینی و احکام الهی هستند، گفت: خواهران مبلغ باید با بهره گیری از شیوه های تبلیغی صحیح در جهت تقویت مبانی دینی این جامعه هدف جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که بانوان نقش کلیدی و محوری در هر جامعه ای دارند، افزود: چون بانوان بنیان خانواده ها را تشکیل می دهند به همین دلیل بیشتر مورد توجه توطئه های دشمنان و بدخواهان هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان دین و انقلاب برای متزلزل کردن بنیان خانواده در جامعه اسلامی تلاش می کنند جایگاه زنان را مخدوش کنند، تصریح کرد: اگر زن در یک خانواده با بحران مواجه شود به طور بنیان خانواده با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رسالت خواهران مبلغ به طور حتم در جامعه بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: خواهران مبلغ با قشری ارتباط دارند که آینده خانواده و جامعه اسلامی به نقش آفرینی آنها وابسته است به همین منظور باید نهایت حساسیت و توجه در این بخش صورت گیرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که با بیان این که دشمن به خوبی از نقش خانواده در جامعه اسلامی با خبر است، گفت: به همین دلیل استراتژی امروز دشمنان سست کردن بنیان خانواده در جامعه است و در همین جهت بانوان را مورد هدف هجمه ها و توطئه های خود قرار داده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی با مشکلات و معضلات فرهنگی بسیاری مواجه است، افزود: بخش مهمی از این معضلات اجتماعی مورد توجه بانوان جامعه اسلامی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه یکی از معضلات و مشکلات اجتماعی که جامعه امروز با آن مواجه است بدحجابی است، خاطرنشان کرد: بدحجابی و بی عفتی سوغات غربی ها برای کشورمان است که متأسفانه امروز در حال فراگیر شدن در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که یکی از رسالت های بانوان مبلغ بیان الگوهای مناسب اخلاقی، دینی و فرهنگی برای دختران جوان و بانوان جامعه اسلامی است، تصریح کرد: در شرایطی که نسل جوان در نوک پیکان دشمنان قرار دارند باید ترویج مبانی دینی و اسلامی در جامعه بیشتر شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دنیای غرب به دلیل فاصله گرفتن از مفاهیم دینی امروز با بحران های فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه است، خاطرنشان کرد: خانواده در غرب به پایین ترین حد ممکن تنزل پیدا کرده و این مسأله نتیجه بی توجهی به معارف دینی و اخلاقی ست.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اسلام  برای زن یک جایگاه و کرامت خاصی در نظر گرفته است، تصریح کرد: اما می بینیم که زن در دنیای غرب تنها به کالایی برای خرید و فروش تبدیل شده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که اسلام به بانوان کرامت و شأنیت داده است، ادامه داد: در حالی که غربی ها احکام اسلامی را برای بانوان عاملی برای محدودیت می دانند، اما می بینیم که نتیجه حجاب چیزی جز کرامت انسانی و تقویت جایگاه زن در جامعه نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حوزه های علمیه خواهران ظرفیت های بسیاری خوبی برای تبلیغ دین در جامعه در اختیار دارند، گفت: دستگاه های فرهنگی و تبلیغی باید از توان و ظرفیت علمی و تبلیغی خواهران مبلغ در جهت اجرای برنامه های تبلیغی در جامعه بهره گیرند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، آموزش و پرورش را یکی از گروه های هدف برای تبلیغ معارف دینی با بهره گیری از ظرفیت و توان خواهران مبلغ دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز حدود 200 مبلغ خواهر در مدارس استان به انجام رسالت تبلیغی مشغول هستند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که خواهران مبلغ باید توجه ویژه ای نسبت به هدف های تبلیغی خود داشته باشند، افزود: به روز رسانی اطلاعات تبلیغی یکی از شروط موفقیت یک مبلغ در این عرصه مهم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز شبهات و مسائل مختلفی از سوی مخاطبان در جامعه مطرح می شود که نیازمند پاسخگویی مستدل است، تصریح کرد: اگر یک مبلغ اطلاعات به روزی نداشته باشد نمی تواند پاسخگویی سؤالات مخاطبان خود باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شرایط تبلیغ امروز جامعه با گذشته متفاوت است، خاطرنشان کرد: پیشرفت علم و تکنولوژی نیازهای گروه های هدف تبلیغی را با گذشته متفاوت تر کرده است و به همین دلیل تقویت بنیه علمی و تبلیغی مبلغان بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

حجت الاسلام صادقی به ظرفیت بالای فضای مجازی به منظور تبلیغ مسائل دینی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که این ظرفیت علیرغم تهدیداتی که می تواند برای جامعه داشته باشد اما یک فرصت نیز محسوب می شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم از این فرصت به وجود آمده در راستای تقویت مبانی دینی و انقلابی در جامعه بهره گیریم./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات