۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۳۷۶۰۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

برگزاری جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت در ارومیه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری ششمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت در ارومیه خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی امروز در نشست خبری به تشریح برنامه های شاخص این اداره کل در هفته جاری اظهار کرد: همزمان با 28 صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) مراسم زیارت از بعید با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم برگزار می شود.

وی گفت: مراسم قرائت زیارت از بعید همزمان با ارومیه پیش از خطبه های نماز جمعه در شهرستان های مهاباد و پیرانشهر نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی با تأکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ زیارت نامه خوانی، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا برگزاری مراسم زیارت نامه پیامبر اکرم (ص) همچون زیارت عاشورا و دعای توسل در برنامه آخر هفته ادارات قرار گیرد.

برگزاری جشنواره سراسری یادمان شعر ولایت در آذربایجان غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه از برگزاری جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت برای ششمین سال متوالی در ارومیه خبر داد و افزود: همزمان با سالروز تبعید امام خمینی (ره) به جیرفت کرمان، سه جشنواره شعر یادمان ولایت به زبان های عربی، فارسی و ترکی آذری برگزار می شود که استان آذربایجان غربی مجری بخش ترکی آذری است.

وی خاطرنشان کرد: 342 اثر از 157 شاعر از استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، تهران، البرز و خراسان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشت.

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: شعرهای منتخب شش دوره برگزاری جشنواره سراسری شعر  یادمان ولایت به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.

وی گفت: جشنواره شعر یادمان ولایت در بخش اصلی ولایت و رهبری و بخش جنبی نماز، ایثار و شهادت و امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده و در هر بخش نفرات اول، دوم و سوم معرفی و تجلیل می شوند.

آمارهای سرانه مطالعه و کتابخوانی در استان ها کارشناسی نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره و تصریح کرد: امسال در مجموع 139 کتاب در استان چاپ شده است.

حجت الاسلام کریمی گفت: سال گذشته 90 میلیون تومان و امسال 80 میلیون تومان در راستای حمایت از ناشران، کتب خریداری و توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از وجود 140 ناشر در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 25 ناشر نیمه فعال و 35 ناشر غیرفعال و ما بقی فعال است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سطح استان 67 کتابخانه نهادی و 40 کتابخانه مشارکتی وجود دارد، اظهار کرد: 66 هزار نفر عضو کتابخانه های استان هستند.

حجت الاسلام کریمی به امانت بردن 348 هزار جلد کتاب در 6 ماه نخست سال جاری اشاره و اذعان کرد: آمار ارائه شده در خصوص سرانه مطالعه و کتابخوانی در استانها غیر کارشناسی و بدون انجام تحقیقات و مطالعات میدانی است و آمارهای برخی خبرگزاری ها در این خصوص رسمی نیست.

وی در پایان پیشنهاد کرد در راستای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه ویترین تازه های کتاب در نقاط مختلف شهر و کتابخانه های کوچک در محل کسب و کارهایی که مراجعان وقت زیادی را سپری می کنند ازجمله در مطب ها و آرایشگاهها ایجاد شود./936/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات