۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۳۸۲۴۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

افزایش درآمد نذورات امامزاده‌های خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: درآمد نذورات بقاع و امامزاده‌های استان در هفت‌ماهه اول پارسال ۳۷۳ میلیون تومان بود؛ در حالی که در مدت مشابه امسال به ۳۸۷ میلیون تومان افزایش یافته است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن دهه وقف برگزار شد، اظهار کرد: در دهه وقف امسال درمجموع ویژه‌برنامه در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت نهاد اوقاف در سه بخش، اضافه کرد: این نهاد در سه حوزه موقوفات شامل احیای موقوفات، ایجاد وقف جدید و نگهداری موقوفه، بقاع متبرکه و امامزادگان و اماکن مذهبی و برنامه‌های فرهنگی فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به عملکرد معاونت بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه، افزود: از ابتدای سال 96 تاکنون هزار و 158 سند اجاره برای موقوفات تمدید شده‌اند.

وی با اشاره به تنظیم 110 سند اجاره از ابتدای سال، اضافه کرد: در این مدت دو هزار و 68 بازدید میدانی از رقبات وقفی انجام شده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد: درزمینهٔ فرهنگی در بقاع متبرکه در هفت‌ماهه سال 96 حدود 387 میلیون اجرای نذورات داشته‌ایم و در بحث اجرای نیت 950 میلیون تومان اجرای نیات صورت گرفته که نسبت به سال گذشته که 842 میلیون تومان بوده افزایش داشته‌ایم.

به گفته وی در حوزه بقاع متبرکه: درآمد نذورات بقاع در هفت‌ماهه اول پارسال 373 میلیون تومان بوده در حالی که در مدت مشابه امسال به 387 میلیون تومان افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد: اجرای نیات واقفان شامل مواردی ازجمله اجرای طرح مهر تحصیلی و تهیه 400 بسته کمک‌آموزشی و لوازم‌التحریر برای دانش آموزان نیازمند، اجرای طرح پیوند آسمانی و تهیه کمک جهیزیه برای 11 طلبه تازه ازدواج‌کرده و غیره بوده است.

وی با اشاره به اسناد رسمی موقوفات که در سال جاری گرفته شده است، ادامه داد: در هفت‌ماهه نخست امسال در استان 126 سند برای رقبات و موقوفات گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اضافه کرد: درزمینهٔ تبدیل سند مالکیت از دفترچه به تک‌برگی، حدود 90 سند گرفته شد.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی شامل طرح‌های آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، جشن ولایت علوی و بصیرت عاشورایی، برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان، پیگیری بحث عمرانی بقاع متبرکه درحوزه ساخت زائرسرا، خانه عالم و خانه خادم و صدور احکام هیأت امنای بقاع متبرکه برای 250 مورد و مساجد برای 850 عضو هیئت امنا از دیگر اقدامات این نهاد در سال جاری است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات