۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۳۹۴۵۰
حجت الاسلام زمانی:

حضور روحانیان در مدارس از مهمترین محورهای سند تحول بنیادین است

مدیر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه حضور روحانیان در مدارس از مهمترین محورهای سند تحول بنیادین است، گفت: نمی توان به بهانه حضور نظام مند و اثربخش روحانیان توانمند در مدارس، این بند اصلی از سند تحول بنیادین را حذف کرد.
سند تحول بنیادین اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام زمانی، مدیر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه در یازدهمین نشست سالانه «آموزشی و ترویجی» دبیران کمیته های ستادی واستانی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که امروز اول آذر در هتل نماز برگزار شد، گفت: اگر بنا باشد که مسئله تربیت در آموزش و پرورش حل شود برای حل این مسئله، باید سیاستگذاری ها در ستاد همکاری صورت بگیرد.

وی با تأکید بر این مطلب که حضور روحانیان در مدارس از مهمترین محورهای سند تحول بنیادین است، تصریح کرد:  نمی توان به بهانه حضور نظام مند و اثر بخش روحانیان توانمند در مدارس، این بند اصلی از سند تحول بنیادین را حذف کرد.

 حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه هایی برای تربیت طلاب توانمند طراحی شده است، تصریح کرد:  اعزام مبلغان با تجربه و استقرار روحانیان در مدارس از سوی حوزه های علمیه، توانمندسازی طلاب شاغل و خدمت سرباز طلبه از جمله مصوبات ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.

زرافشان، معاون متوسطه آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه برای اجرایی کردن سند تحول یک حلقه مفقوده وجود دارد و آن این موضوع است که مفاهیم این سند در گام اول تبیین شود، اظهارکرد: در واقع مبانی تعلیم و تربیت را باید حوزه علمیه برای آموزش و پرورش تدوین کند.

وی درادامه با اشاره به طرح امین که شامل استقرار 3 هزار روحانی در مدارس و جذب و به کارگیری طلاب در قالب نظام وظیفه در سال 96 و 97 است، تصریح کرد: برای روحانیان یک میدان وسیع در سند تحول بنیادین به صورت جامع دیده شده است./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات