۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۵۴۰۳۱۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تفکرات افراطی‌ جهان اسلام را تهدید می کند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: عمر داعش تمام شده؛ اما باید مراقب تفکرات افراطی و جنگ‌طلبانه در منطقه بود.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به شکست داعش و پایان کار تروریست های تکفیری و سلفی در منطقه اظهار داشت: شکست تروریست‌ها نشان داد که تفکر بسیجی میان ملت ها و کشورهای مختلف دنیا در حال ریشه دواندن است.
وی با بیان این‌که الگوی موفق بسیج در ایران اسلامی منجر به پیروزی رزمندگان مقاومت اسلامی در عراق و سوریه شد، خاطرنشان کرد: اگر شاهدیم که نیروهای جبهه مقاومت اسلامی از جمله حزب الله لبنان و حشد الشعبی در برابر داعش و گروه های تکفیری ایستادند و پیروز شدند؛ همه در سایه وجود تفکر بسیج بوده است.
امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که فرهنگ و تفکر بسیج فراتر از مرزهای ایران اسلامی است، تصریح کرد: گروه های بسیج مردمی با الهام گرفتن از تفکر بسیج در نظام اسلام ایران و توجه به فتوای آیت الله سیستانی در عراق موفق به دفاع از حرم اهل بیت و ائمه معصومین(ع) در برابر گروه های تکفیری و تروریستی شدند.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که شکست داعش منجر به فشارهای سعودی برای محدود کردن حزب الله لبنان شده است، گفت: اکنون حزب الله لبنان، لرزه بر اندام رژیم غاصب صهونیستی انداخته و نقشه های شوم نظام سلطه را نقش بر آب کرده است.
وی ادامه داد: پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه و شکست داعش در این کشورها؛ حاصل تفکر بسیجی موجود در نیروهای مردمی این کشورها، هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و مجاهدت های مدافعان حرم و فرماندهی سردار دلاور اسلام قاسم سلیمانی است.
نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که عمر داعش تمام شده اما باید مراقب تفکرات افراطی و جنگ‌طلبانه در منطقه بود، افزود: با وجود شکست خلافت خودخوانده داعش در عراق و سوریه، هنوز تفکر و اقدامات تروریستی اعضای این گروه در کنار و گوشه منطقه وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خواستار بصیرت و هوشیاری ملت‌های مسلمان در برابر توطئه های احتمالی غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی شد و گفت: به یقین عربستان سعودی که عامل سیاست های ددمنشانه غرب در منطقه است؛ با شکست نقشه های شوم خود آرام نخواهد نشست و طرح‌های دیگری را عملیاتی می کند./935/ت
۳۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات