۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۴۰۵۱۳
تا ۳۰ آذر؛

زمان ارسال مقالات به همایش ملی قرآن کریم، جامعیت و جهانی بودن تمدید شد

معاون پژوهش جامعه المصطفی واحد اصفهان از تمدید زمان ارسال آثار به همایش ملی قرآن کریم، جامعیت و جهانی بودن خبر داد.
جامعه المصطفی العالمیه

حجت الاسلام مصطفی کایدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از تمدید زمان ارسال آثار به همایش ملی قرآن کریم؛ جامعیت و جهانی بودن خبر داد و گفت: این همایش از سوی جامعه المصطفی العالمیه واحد اصفهان برگزار می شود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی واحد اصفهان با اشاره به محورهای همایش ملی قرآن کریم؛ جامعیت و جهانی بودن اظهار کرد: مفهوم شناسی جامعیت و جهانی بودن قرآن کریم، مبانی قرآن، روایی و کلامی جامعیت و جهانی بودن قرآن کریم، زبان قرآن و روش شناسی پاسخ گویی به نیازهای بشر در هر زمان، جامعیت و جهانی بودن قرآن کریم براساس ترتیب نزول و منبع شناسی جامعیت و جهانی بودن قرآن کریم از محورهای این همایش است.

 وی اضافه کرد: محورهای فراخوان مقالات شامل مفاهیم و مبانی، چالش ها و شبهات، ابعاد و مسائل و بخش ویژه است، که محورهای بخش چالش ها و شبهات شامل جهانی بودن قرآن کریم و چگونگی تعامل با مدرنیته و پست مدرنیته، جامعیت جهانی بودن قرآن کریم و حقوق بشر، چگونگی تعامل قرآن کریم با علوم جدید، بررسی دیدگاه های مستشرقان در تعامل قرآن و فرهنگ زمانه، تعامل قرآن کریم و فرهنگ زمانه، ارتباط جهانی بودن با عربیت قرآن کریم و پاسخ گویی به مسائل جدید است.

 حجت الاسلام کایدیان افزود: در بخش ابعاد و مسائل نیز موضوعاتی همانند جامعیت قرآن کریم در ساحت های فردی و اجتماعی، علوم انسانی و طبیعی، امور دنیوی و اخروی، جامعیت و جهانی بودن قرآن کریم از منظر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، مطالعه تطبیقی قرآن کریم با رویکرد جامعیت و جهانی بودن قرآن کریم، جامعیت و مرجعیت علمی قرآن کریم نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به شرایط شرکت و ارسال آثار به همایش ملی قرآن کریم، جامعیت و جهانی بودن گفت: شرکت در این همایش برای تمامی دانشجویان و طلاب در هر سطحی آزاد است و متقاضیان می توانند آثار خود را از طریق سامانه اینترنتی همایش به نشانی http://hamayesh.miu.ac.ir/quran/fa/ ارسال کنند.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه واحد اصفهان اضافه کرد: متقاضیان بایستی تا 30 آذر چکیده مقالات و تا 30 دی نیز اصل مقاله را به دبیرخانه همایش ارسال کنند و همایش نیز اسفندماه در اصفهان برگزار می شود البته احتمال تمدید زمان برگزاری آن در اردیبهشت ماه نیز وجود دارد./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات