۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۴۱۰۹۴
امام جمعه تبریز:

توان موشکی ایران قابل مذاکره و معامله نیست

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: تجربه برجام نشان داد که آمریکا هیچ‌گاه پایبند به تعهدات بین‌المللی خود نبوده و در هر حال ناقض اصول و قواعد بین المللی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی‌ آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به طرح جدید آمریکا برای کشاندن ایران به میز مذاکره درخصوص محدودیت توان موشکی کشورمان اظهار داشت: قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور هیچ‌گاه قابل مذاکره و معامله نیست.
وی با بیان این‌که نظام اسلامی ایران هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی بر سر مؤلفه‌های قدرت وارد معامله نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تجربه برجام نشان داد که آمریکا هیچ‌گاه پایبند به تعهدات بین‌المللی خود نبوده و در هر حال ناقض اصول و  قواعد بین المللی است، بنابر این ایران اسلامی دیگر وارد مذاکره با این کشور مستکبر نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که پیشرفت‌های موشکی ایران با تکیه بر توان و دانش بومی حاصل شده است، افزود: اکنون که با کارشکنی‌های آمریکا وضعیت برجام و آینده آن دچار ابهاماتی است، طرح موضوع برجام موشکی از سوی مقامات غربی با اهداف از پیش تعیین شده است.
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که محدودیت توان موشکی ایران بعد از پیروزی‌های جبهه مقاومت اسلامی به موضوعی برای بحران آفرینی علیه کشورمان تبدیل شده است، تصریح کرد: غیرقابل مذاکره بودن موضوع توان موشکی ایران بارها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفته، چراکه نتیجه این طرح کاملا مشخص است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز فرا رسیدن دهم آذر، روز مجلس را تبریک گفت و با اشاره اصول و قواعد شهید آیت الله مدرس در دوران وکالت ملت در مجلس اظهار داشت: شهید مدرس الگویی تمام عیار برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.
 وی با بیان این‌که مهم‌ترین وظیفه وکلای ملت حساسیت در قبال احکام اسلامی است، خاطرنشان کرد: مجلس باید نسبت به رفع گرفتاری‌های مردم، انقلابی عمل کند و امید مستضعفان باشد؛ به عبارت دیگر باید مصوبات مجلس دردی از جامعه را دوا کند.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که مجلس براساس قانون اساسی سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را بر عهده دارد، افزود: مجلس برآمده از بطن جامعه است، از این رو مبادا نمایندگان مجلس در مقابل استکبار خاضعانه برخورد کنند که البته این طور نبوده و نخواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که مبارزه با استکبار و فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل دغدغه اصلی نمایندگان باشد، گفت: انتظار داریم نمایندگان مجلس مانند مردم ایران مبارزه با استکبار و فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل را دغدغه خود قرار دهند، مجلسی که استکبارستیز باشد، حافظ منافع ملت خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه فرا رسیدن هفته وحدت را تبریک گفت و اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص)؛ رسول مهر، محبت، عاطفه، رحمت و صلح بود و همواره عموم مسلمانان را به وحدت، یکدلی، برادری و برابری دعوت می‌کرد، در شرایط  بین المللی
امروز امت اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت است.
امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که ندای تفرقه از سوی هر کسی که سر داده شود، محکوم است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ابتکارات و اندیشه‌های بزرگ امام راحل، نامگذاری هفته وحدت بوده است؛ باید دانست که شیعه لندنی هیچ تفاوتی با تسنن آمریکایی ندارد و هر دو به دنبال تفرقه میان امت اسلامی هستند.
وی تصریح کرد: هدف اصلی و آرزوی دیرین دشمنان اسلام؛ مسلمان‌کشی به دست مسلمان با راه‌اندازی جنگ مذهبی در ممالک اسلامی است، چراکه به خوبی می دانند در صورت وحدت امت اسلامی تمام توطئه‌ها و طرح‌های استکباری و استعماری شکست خواهند خورد.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که تنها راه شکست استکبار، تقویت اتحاد و انسجام اسلامی است، گفت: اتحاد، برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌های استکبار جهانی است؛ اگر هویت و تمدن نوین اسلامی شکل گیرد؛ به یقین فرقه های ضاله و خودساخته غرب نیز جایگاهی در کشورهای اسلامی نخواهند داشت./935/
پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات