۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۵۴۱۶۹۰
استاد سطح عالی حوزه علمیه ارومیه:

نابودی داعش از برکات وحدت مسلمانان بود

حجت الاسلام جعفرزاده وحدت را مورد تأکید دین اسلام به ویژه قرآن کریم دانست و گفت: نابودی داعش از برکات همین وحدت مسلمانان بود؛ از این رو باید بدانیم تفرقه نتیجه ای جز نابودی اسلام نخواهد داشت.
دکتر حجت الاسلام سیامک جعفرزاده

حجت الاسلام سیامک جعفر زاده، استاد سطح عالی حوزه علمیه ارومیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان اینکه مهمترین مشکل جهان اسلام  اختلاف است، گفت: امروز دشمنان امت مسلمان به دنبال آن هستند با کوچکترین بهانه کشورهای اسلامی و مسلمانان را درگیر اختلافات بکنند.

وی با اشاره به تأکیدات قرآن کریم به مسأله وحدت مسلمانان، گفت: قرآن کریم مسلمانان را به وحدت دعوت می کند و تفرقه که سبب از بین رفتن انرژی و امکانات فراوانی از مسلمانان است را عامل تضعیف جهان اسلام و از میان رفتن قدرت و هیبت امت اسلامی می خواند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه ارومیه با بیان اینکه دشمنان اسلام به بهانه های مختلفی چون مسائل قومیتی، مذهبی، جغرافیایی و نزاعات مرزی به دنبال تفرقه اندازی هستند، تصریح کرد: هوشیاری امت اسلام در برابر چنین توطئه هایی بی شک خنثی کننده دشمنی ها خواهد شد.

وی وحدت را یک امر بدیهی و واضح برای کشور و منطقه دانست و گفت: پدیده شوم داعش بلای خانه مان سوزی بود که به جان منطقه افتاد و نتایج جبران ناپذیری را به دنبال داشت، اما به برکت همین وحدت مسلمانان به نابودی کشیده شد، بنابراین نابودی داعش از برکات وحدت بود.

عضو هئت علمی گروه الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ارومیه با اشاره به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمیعا»، ابراز داشت: توصیه قرآن کریم اعتصام دسته جمعی به ریسمان الهی یعنی کتاب آسمانی مسلمانان بوده و تمسک به آموزه هایی قرآنی خود در تقریب مذاهب اسلامی اثر گذار است.

وی قرآن و پیامبر اسلام(ص) را محور و مبنای وحدت دانست و گفت: نتایج خانمان سوز تفرقه در ابتدا دین را نشانه خواهد رفت و اسلام را به نابودی خواهد کشاند، بنابراین امت مسلمان و کشورهای اسلامی باید بر وحدت که یک امر عقلی و عقلایی است توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام جعفر زاده با بیان اینکه مذاهب اسلامی فقه و احکام خود را از چهار منبع استنباط احکام استخراج می کنند، خاطرنشان کرد: این چهار منبع استنباط فقهی یعنی قرآن کریم، سنت نبوی و کلام علوی، عقل و اجماع همه بر وحدت تأکید دارند، بنابراین هیچ شکی بر لزوم وحدت در اسلام وجود ندارد./۸۵۴۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات