۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۵۴۲۳۹۴
عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان:

اتحاد و انسجام سبب مصونیت مسلمانان از دسیسه‌های دشمان می‌شود

عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان با بیان اینکه اتحاد و انسجام سبب مصونیت مسلمانان از دسیسه‌های دشمان می‌شود، گفت: نام‌گذاری هفته وحدت از سوی امام راحل، امت اسلامی را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه کرد.
شیخ غازی حنینه- سفر به خراسان شمالی شیخ غازی حنینه- سفر به خراسان شمالی شیخ غازی حنینه- سفر به خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، شیخ غازی حنینه، عضو شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان، امروز در دیدار شماری از علمای شیعه و سنی لبنان با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، اظهار داشت: ما امروز وظیفه خود می‌دانیم که به‌مراتب قدردانی و تشکر خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و امام راحل و به‌ویژه مقام معظم رهبری اعلام کنیم؛ چراکه نام‌گذاری هفته وحدت از سوی امام و گسترش این اتحاد از سوی رهبر مسلمین جهان سبب شد امت‌های اسلامی از توطئه و دسیسه‌های دشمنان در امان بمانند.

وی افزود: تجمع علمای مسلمین لبنان با راهنمایی‌های امام راحل راه‌اندازی و تأسیس شد و امروزه توانسته در عرصه‌های مختلف در راستای حفظ و مراقبت از وحدت که وصیت پیامبر است، موفق و کارآمد باشد.

شیخ حنینه تصریح کرد: بدون تردید مسیر ورود به بهشت، محبت به پیامبر و اهل بیت ایشان است و ایمان هیچ‌کسی کامل نمی‌شود مگر از طریق عشق به پیامبر خدا و خاندان ایشان و این محبتی که مسیر نور و هدایت را برای ما باز می‌کند، عشق به پیامبر است.

وی اضافه کرد: عشق و محبت به پیامبر ما را گرد هم می‌آورد که این محبت و عشق به پیامبر به محبت الهی منتهی می‌شود.

شیخ حنینه افزود: ما امروز در لبنان عزت و شرف خود را نگاه داشته‌ایم و اجازه نداده‌ایم این عزت و کرامت از سوی دشمنان لگدمال شود و این‌ها به دلیل عمل کردن به توصیه‌های قرآن و پیروی از فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در مقوله وحدت است.

شیخ حنینه ادامه داد: ما قبل از اینکه به خراسان شمالی بیاییم تصویر و برداشت دیگری از اهل سنت ایران و خراسان شمالی داشتیم، به ما گفته بودند که اهل سنت ایران در دین و مذهبشان صاحب اختیار نیستند؛ اما امروز با آمدنمان به خراسان شمالی و حضور در بین برادران اهل سنت، این پیام را برای مردم لبنان خواهیم برد که اهل سنت خراسان شمالی در کمال آزادی دینی و مذهبی به سر می‌برند و هیچ‌گونه اختلافی در بین آنها نیست.

رییس حزب جریان النهضه الوحدوی لبنان گفت: آن‌قدر وحدت در خراسان شمالی معروف است که ما این را به عینه در این چند روز دیدیم./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات