۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۴۳۷۲۳
حجت الاسلام حصاری خبر داد؛

راه اندازی ۱۵ مرکز پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور از راه اندازی ۱۵ مرکز پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران در استان های مختلف کشور خبر داد.
حجت الاسلام حصاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر حصاری در نشست خبری معرفی دستاوردهای پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در راستای تربیت طلاب پژوهشگر عنوان کرد: دوره آموزش 5 ساله آموزش و تربیت پژوهشگر از سال 90 و با شعار هر طلبه یک پژوهشگر آغاز شد.

وی افزود: امسال مرحله دوم این دوره ها برای فعال سازی خواهران طلبه در مسأله پژوهش و تحقیق و در آینده نزدیک نیز اشتغال به تولید علم آغاز خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: در طول 5 سال گذشته، کارهای ارزنده ای در زمینه فرهنگ سازی پژوهش در حوزه علمیه خواهران، آموزش پژوهشگری نوین و آموزش ابزارهای نوین پژوهشی، راه اندازی تشکل ها و نهادهای پژوهشی و آشنایی با مدیریت پژوهشگری و در نهایت تولید آثار علمی و پژوهشی انجام شده است.

وی از آغاز دوره چهارساله جدید در راستای فعالیت های پژوهشی در حوزه علمیه خواهران خبر داد و خاطرنشان کرد: دوره چهار ساله جدید با رویکرد پژوهشی از امسال تا سال 1400 با هدف پژوهشگری و جنبش علمی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام حصاری افزود: راه اندازی مراکز پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران یکی از فعالیت هایی است که به منظور تأمین بسترهای پژوهشی خواهران طلبه از امسال آغاز می شود و در طول این 4 سال بیش از 15 مرکز پژوهشی در استان های مختلف کشور راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: امسال در شهرهای تهران، قم، میبد، یزد، تبریز، کرج، قزوین، گرگان، اهواز و زاهدان این مراکز راه اندازی خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور تأکید کرد: در 5 سال گذشته، 287 همایش علمی، 2578 نشست علمی برگزار شده و 1298 تشکل پژوهشی، 325 کانون پژوهشی در مدارس سطح 2، 69 انجمن پژوهشی در مدارس سطح 3، 525 هسته پژوهشی طلاب و 379 هسته پژوهشی ویژه اساتید تشکیل شده است.

وی ابراز کرد: ایجاد 945 گروه رشد در سال اول آغاز طرح و افزایش این تعداد به 1550 گروه در سال 96، رشد 177 درصدی شرکت در جشنواره علامه حلی و رشد 232 درصدی مشارکت در جشنواره بانوی کرامت که ویژه طلاب خواهر است از دیگر دستاوردهای بخش پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور است.

حجت الاسلام حصاری در ادامه اظهار کرد: آثار فراوانی در این مدت توسط طلاب خواهر تولید شده است که 200 عنوان آماده چاپ و انتشار بوده و 72 عنوان نیز چاپ شده است و همچنین 3514 کارگاه برگزار شده و 518 طرح پژوهشی در این مدت تصویب شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  پروژه های کلان پژوهشی که در حوزه علمیه خواهران در نظر گرفته شده معطوف به نیازهای واقعی علمی و پژوهشی جامعه و نظام خواهد بود و تلاش می کنیم تا تمام پایان نامه های طلاب به سمت نیازهای واقعی جامعه و نظام هدایت شود./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات