۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۵۴۳۹۸۵
مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی:

وحدت حوزه و دانشگاه ضرورتی برای پیشرفت جامعه اسلامی است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه وحدت میان حوزه و دانشگاه عامل پیشرفت جامعه اسلامی در دو بعد علم و معنویت است، گفت: تقویت این مهم نیازمند تلاش مسؤولان است تا شاهد شکاف های اجتماعی نباشیم.
حجت الاسلام صفدر محمدی

حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه وحدت میان حوزه و دانشگاه را برای دست یابی به اهداف عالی جامعه اسلامی یک ضرورت دانست و گفت: حرکت در این مسیر باید با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه توجه به مشترکات میان حوزه های علمیه و دانشگاه ها یکی از راه کارهای تحقق وحدت میان این دو نهاد علمی و دینی است، تصریح کرد: مسؤولان باید با توجه به این نکته در مسیر وحدت عملی میان این دو نهاد علمی و دینی گام بردارند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی تحقق وحدت میان این دو مرکز را عامل تقویت علم و دین در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: علم و دین در کنار یکدگیر هستند که عامل پیشرفت و توسعه یک جامعه دینی می شوند.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره برای ضربه به کیان اسلام و کشور در تلاش اند که میان این دو مجموعه جدایی اندازند، افزود: دشمنان باید بدانند که حوزه و دانشگاه جدایی ناپذیر بوده و اهداف این دو مجموعه علمی و دینی در مسیر اهداف عالی کشور و اسلام است.

حجت الاسلام محمدی تقویت ارتباط میان حوزه و دانشگاه را عامل پیشرفت در حوزه صنعت، علم، اخلاق و معنویت در جامعه عنوان کرد و گفت: جدایی میان این دو مجموعه علمی عامل شکاف بزرگی در جامعه دینی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر حوزه و دانشگاه با هم تعامل نداشته باشند در بخش های مهم جامعه از فرهنگ و علم گرفته تا اخلاق و معنویت شکاف ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: این شکاف مشکلات غیر قابل جبرانی را به وجود خواهد آورد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رشد روند تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه در استان، خاطرنشان کرد: استان از این منظر دچار ضعف و کاستی است؛ اما تلاش مسؤولان برای تحقق این مهم افزایش یافته است./۸۵۴۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات