۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۴۴۱۳۶
مسؤول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی:

تبلیغ دینی با محوریت جوانان سبب مصونیت آنها در برابر شبهات می‌شود

مسؤول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: جوانان برای رهایی از آسیب‌های اجتماعی نیازمند آموختن و مراجعه به احادیث ائمه اطهار(ع) هستند؛ به همین دلیل پیش از آن‌که منحرفان با شبهات جوانان را گمراه سازند باید برای مصونیت آنها اقدام کرد.
حجت الاسلام سعادتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان مبلغ، بر توجه ویژه روحانیان به قشر جوان و نوجوان به‌منظور هدایت دینی آنها تأکید کرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در مورد جوان گفت: رسول گرامی اسلامی می‌فرمایند: «مَنْ تَعَلَّمَ فی شَبابِهِ کانَ بِمَنْزِلَةِ الْوَشْمِ فِی الْحَجَرِ وَ مَن تَعَلَّمَ وَ هُوَ کَبیرٌکانَ بِمَنْزِلَةِ الْکِتابِ عَلی وَجْهِ الْماءِ» و تأکید می‌کنند هر کس در جوانی‌اش بیاموزد، آموخته‌اش مانند نقش بر سنگ است و هر کس در بزرگ‌سالی بیاموزد مانند نوشتن بر روی آب است که این حدیث نشان‌دهنده اهمیت تبلیغ با محوریت جوانان است.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: جوانان برای رهایی از آسیب‌های اجتماعی نیازمند آموختن و مراجعه به احادیث ائمه اطهار(ع) هستند؛ به همین دلیل پیش از آن‌که منحرفین با شبهات جوانان را گمراه سازند باید اقدام به این کار کنند.

وی در ادامه اشاره‌ای به سخنان لقمان حکیم در مورد جوان کرد و افزود: جوانان باید در دو حوزه تلاش کنند؛ اول تقوای الهی و دوم گرفتن دوستِ شایسته و همچنین دوری از دوستان ناباب؛ زیرا در این صورت به سعادت دنیوی و اخروی دست می‌یابند.

حجت‌الاسلام سعادتی همچنین با اشاره به نقش والدین در هدایت اسلامی جوانان، به اهمیت روابط صمیمی و دوستانه والدین با فرزندان پرداخت و افزود: کم‌توجهی برخی جوانان نسبت به دین و آسیب‌های اجتماعی دلایل مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن کم‌توجهی به ایمان و عدم آرامش در خانواده است.

وی با بیان اینکه خیلی از نکاتی که ما به آن توجهی نداریم ممکن است زمینه‌ساز آسیب اجتماعی شود، اضافه کرد: به‌عنوان مثال می‌توان سبک زندگی، تجمل‌گرایی، چشم‌وهم‌چشمی و تغذیه نامناسب را اشاره کرد که امروزه در جامعه رواج دارد.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و بهترین روش برای دوری اجتماع و خانواده از آسیب‌های اجتماعی، روی آوردن به سبک زندگی اسلامی و عمل کردن به دستورات دین مبین اسلام است که در این راستا روحانیان باید نقش هدایتی و انذاری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان ایران اسلامی برای هدف قرار دادن خانواده و خصوصاً مادر خانواده اشاره کرد و افزود: خرج میلیون‌ها دلار برای ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای رایگان برای ما برنامه‌ای از پیش تعیین شده برای گسترش آسیب‌های اجتماعی در ایران اسلامی است؛ ازاین‌رو همه باید هوشیار باشیم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات