۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۴۵۵۳۰

بازدید حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم از حوزه علمیه بناب

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در جریان سفر به شهرستان بناب از حوزه علمیه این شهر بازدید کرد.
سفر آل هاشم به بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جریان سفر به شهرستان بناب از بخش‌های مختلف حوزه علمیه ولی‌ عصر(عج) بازدید کرد و در دیدار صمیمی با اساتید و طلاب این مرکز علوم دینی به اهمیت تبلیغ و ترویج معارف دینی پرداخت.

وی با بیان اینکه هجمه دشمن علیه باورهای شیعی رسالت علما و مبلغان حوزوی را بسیار سنگین کرده است، اظهار داشت: علما خود را به علوم روز مجهز کنند تا بتوانند از عهده پاسخگویی به شبهات القائی دشمنان برآیند، مهم‌ترین ابزار مبلغان دین عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر با روش‌های معقول و جذاب است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که ابتدا باید خود عامل باشیم تا بتوانیم در اطرافیان اثرگذاری کنیم، افزود: امر به معروف و نهی از منکر زمانی کارآمد خواهد بود که در کنار مردم باشیم، نه اینکه خود را در مقابل آنها و در جبهه مقابل با آنها تصور کنیم. باید خود را آماده عرصه فرهنگ و پاسخگویی به شبهات و جنگ فرهنگی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به این‌که دشمن با تهاجم فرهنگی در صدد ناامید کردن جوانان به آینده کشور است، گفت: ایجاد اختلاف میان شیعه سنی و قومیت های مختلف از مصادیق تهاجم فرهنگی است، هدف دشمن از بین بردن انسجام و وحدت ملت ایران می باشد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با راه‌اندازی جنگ نرم با ابعاد مختلف به دنبال القای باورهای غلط از دین و ارزش های انقلابی است، افزود: دشمن بعد از شکست داعش، مسائل مختلفی از جمله بحث جدایی اقلیم کردستان، تغییر ولیعهد عربستان و انتقال پایتخت رژیم اشغالگر قدس را مطرح کرده است، همه این فتنه‌ها هدفی جز نابودی ایران و اسلام ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان با تأکید بر این‌که رمز موفقیت مردم در حفظ وحدت، همدلی و ولایت‌مداری است، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور، نشأت گرفته از بی‌توجهی مسؤولان به توصیه های رهبر انقلاب در باب اقتصاد مقاومتی است، هر سال جلسه، همایش و برنامه ریزی می شود؛ اما در عمل هیچ حرکتی را شاهد نیستیم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات