۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۴۸۷۵۲
امام جمعه تبریز:

کسی با غرور و تکبر محبوب قلوب نمی‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: اگر برخورد کارمندان با مردم مطلوب بوده و همواره از روی تواضع و خضوع باشد، به یقین اعتماد و اطمینان مردم نسبت به نظام ارتقا خواهد یافت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به کلام مولای متقیان امام علی(ع) به مالک اشتر اظهار داشت: حضرت می فرمایند؛ فراموش مکن که باید بر بازرسان خود هم بازرسان مخفی از میان مردم که امانت‌دار و حق‌گو هستند بگماری.

وی با تأکید بر این‌که بازرسی از عملکرد مدیران و مسؤولان به معنای رویکردی مچ‌گیرانه نیست، خاطرنشان کرد: امانتداری، پرهیز از خیانت، صداقت، وفاداری، تواضع، خداترسی، دینداری، حق گویی و فروتنی از جمله ویژگی‌های لازم برای بازرسان موفق در نهادهای اداری است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که نظارت بر عملکرد کارگزاران یکی از مهم‌ترین توصیه های امام علی(ع) به مالک اشتر بوده است، گفت: کنترل و نظارت بر سازمان، تنها نظارت بر افراد نیست، بلکه نظارت بر عملیاتی شدن برنامه‌های سازمان نیز است، باید بررسی شود که آیا وعده ها در حد شعار باقی مانده‌اند تا عملی شده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ارزیابی نقاط ضعف و توجه به نقاط قوت در برنامه‌ها و اهداف پیش‌بینی شده را در گرو نظارت دقیق دانست و تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) فرموده‌اند؛ باید به گروهی که اهل عفت و صلاح بوده و به دینداری و امانتداری اطمینان است، ماموریت داده شود تا عملکرد کارگزاران را مورد تحقیق قرار دهد. 

وی با بیان این‌که دولت به ویژه اداراتی که با ارباب رجوع بسیاری مواجه هستند، به عنوان ویترین خدمات نظام اسلامی ایران شناخته می‌شوند، تصریح کرد: اگر برخورد کارمندان با مردم مطلوب بوده و همواره از روی تواضع و خضوع باشد، به یقین اعتماد و اطمینان مردم نسبت به نظام ارتقا خواهد یافت.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که کسی با غرور و تکبر محبوب قلوب نمی‌شود، ادامه داد: متأسفانه دیده شده برخی از افراد به محض این‌که به پست و مقامی می رسند، گرفتار غرور و تکبر می‌شوند، این موضوع به این خاطر است که افراد به خود ارزش و مقامی قائل نیستند، بلکه برای پست و مقامش ارزش قائل هستند.

وی تواضع و فروتنی را از مهمترین ویژگی‌های بازرسان و ناظران دانست و گفت: اگر کسی خود را به خاطر خدا کوچک کند، خدا بزرگش می‌کند؛ اگر بازرس خداترس نباشد، با حب و بغض گزارش‌هایی دروغ به مدیران خواهد داد که همین مسأله منجر به انحراف در عملکرد و اهداف سازمان ها می شود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات