۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۵۲۵۱۴
امام جمعه زاهدان:

دهه فجر فرصتی برای انتقال پیام انقلاب است

امام جمعه زاهدان گفت: دهه مبارکه فجر فرصتی برای انتقال پیام انقلاب به نسل جوان است.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان ضمن توصیه مجدد به رعایت تقوای الهی با اشاره به دهه مبارکه فجر اظهار داشت: دهه فجر فرصت مناسبی برای بازگو کردن دست دستاوردها و ‌پیشرفت‌های انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی برای بازنگری و آگاهی بخشی زوایای انقلاب اسلامی است.

آیت الله سلیمانی همچنین در ادامه افزود: دهه مبارکه فجر فرصتی برای انتقال پیام انقلاب به نسل جوان است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه باید دهه فجر تصویری واضح از انقلاب اسلامی ارائه کند اذعان داشت: امروز بخش عمده‌ای از مردم ایران را کسانی تشکیل می‌دهند که در جریان انقلاب نبوده و یا تصویر نامفهومی در این زمینه دارند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ابراز داشت: برای اینکه نسل جدید سربازان واقعی این نظام قرار گیرند باید دهه فجر تصویری واضح و شفاف برای نسل حاضر ارائه دهد.

وی با تأکید بر وظیفه دانشگاهیان، فرهنگیان و روحانیان عنوان کرد:همه موظف هستند تا دستاوردهای انقلاب، چگونگی شکل گیری این نظام و سرمایه‌گذاری عظیم از عزیزترین فرزندان این مرز و بوم را به نسل جاری منتقل کنند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به مهم ترین ضرورت معنوی این ایام اظهار کرد: مدت‌هاست که شرایط کشور نماز استسقاء را ایجاب می‌کند و ما باید برای نزول باران دست تضرع به درگاه خداوند دراز کنیم.

وی در ادامه به برگزاری نماز استسقاء در صبح جمعه آینده خبر داد و افزود: این نماز همانند نماز عید فطر و قربان دو رکعت است و به جماعت برگزار می‌شود؛ در نماز باران بعد از حمد و سوره در رکعت اول پنج بار تکبیر گفته شده و بعد از هر تکبیر یک قنوت دارد.

آیت الله سلیمانی در پایان تصریح ‌کرد: نماز استسقاء باید در بیابان و در حالت خشوع خوانده شود./۸۳۱/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات