۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۵۲۹۵۹
امام جمعه تبریز:

هیأت امنای مساجد جای خود را به جوانان بدهند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با انتقاد از برخی هیأت امنای مساجد که هیچ‌گونه تعامل، همکاری و حوصله جوانان مسجدی را ندارد، گفت: هیأت امنایی که حال و حوصله جوانان را ندارد، بهتر است خود کنار بکشند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تجلیل از قبول شدگان کنکور کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کانون فرهنگی هنری آیت الله مولانا مسجد استاد و شاگرد تبریز اظهار داشت: احیای جایگاه فرهنگی مساجد ضرورت دارد.

وی با بیان این‌که مساجد اماکن امن الهی برای تربیت دینی نسل جوان و پویای جامعه است، خاطرنشان کرد: فعالیت کانون های فرهنگی هنری، کتابخانه و قرائتخانه در مساجد عامل رونق این اماکن دینی شده است، چنانکه بخش قابل توجهی از قبول‌شدگان کنکور سراسری در همین اماکن فرهنگی تعالی یافته اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که محتوای کتب کتابخانه‌های مسجدی باید جاذبه برای نسل جوان داشته باشد، تصریح کرد: کتابخانه‌های مسجدی توانسته‌اند به میزان مطلوبی در ارتقای سطح معرفتی، تربیتی و اخلاقی جوانان اثرگذار باشند، اما نباید به وضع کنونی راضی بود و همواره باید به سمت جذب حداکثری حرکت کنیم.

وی با تأکید بر این‌که خدمات فرهنگی، معرفتی و بصیرتی باید در اولویت متولیان امور مساجد قرار گیرد، گفت: برنامه‌ریزی دقیق، هدفمند و راهبردی در فعالیت های فرهنگی مساجد ضرورت دارد، ضمن این‌که هیأت امنای مساجد نیز باید با ترکیبی از جوانان همراه باشند، بهتر است پا به سن گذاشته‌ها جای خود را به جوانان بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با انتقاد از برخی هیأت امنای مساجد که هیچ‌گونه تعامل، همکاری و حوصله جوانان مسجدی را ندارد، افزود: هیأت امنایی که حال و حوصله جوانان را ندارد، بهتر است خود کنار کشیده و نظاره‌گر فعالیت پرشور و حرارت جوانان در مساجد باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دشمنان تلاش گسترده‌ای برای جدایی جوانان از مساجد و خالی شدن این اماکن از حضور جوانان نخبه، خلاق و مبتکر دارند، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام تشیع هستند.

همچنین محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌‎شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: 252 کتابخانه و قرائتخانه در سطح مساجد استان زیر نظر دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی فعال است.

وی با بیان این‌که سالانه به طور متوسط بیش از 1200 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در آزمون سراسری دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه در مقاطع مختلف تحصیلی قبول می شوند، گفت: 14 هزار صندلی مطالعه در چند شیفیت کاری در قرائتخانه های مساجد استان پذیرای جوانان و نوجوانان هستند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات