۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۵۴۱۲۸
آیت الله علم الهدی:

پیروزی نهایی انقلاب اسلامی با مبارزه و صبر محقق خواهد شد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مسیر دستیابی انقلاب به اهداف و آرمان هایش هنوز ادامه دارد و پیروزی نهایی نیز مانند پیروزی سال ۵۷، با مبارزه و صبر محقق خواهد شد.
آیت الله علم الهدی در همایش بصیرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با عنوان «انقلاب اسلامی، حوزه انقلابی، بیعت با ولایت» در مدرسه علمیه آیت الله خویی برگزار شد، به بیان نکات مهمی پیرامون عمر 40 ساله انقلاب اسلامی خطاب به طلاب حاضر در این مراسم پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مسأله شناخت انقلاب و دستاوردهای آن واقعیتی است که برای شما عزیزان روشن اندیش و نسل جوان قابل تحلیل و بررسی است. آنچه امروز به عنوان دستاوردهای انقلاب در عصر پیروزی و عمر 39 ساله این انقلاب مطرح است، این است که در نتیجه این انقلاب پیروزمند، موقعیت و شخصیت اسلام در روی کره زمین متحول شد.

وی با بیان این که بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که اسلام را از کنج مساجد و حسینیه ها به متن زندگی مردم کشاند، افزود: اسلام واقعیتی در درون مغزها و باورمندی انسان ها است اما حضور آن در مظاهر اجتماعی باید حفظ و توسعه داده شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به محدودیت های شدید روحانیت در عصر طاغوت، خاطرنشان کرد: وضعیت روحانیت و حوزه های علمیه در دوران قبل از انقلاب، حتی در مقام توصیف هم برای شما عزیزان قابل تصور نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه مرور دستاوردهای انقلاب اسلامی، عزت بین المللی جوامع اسلامی را از مهم ترین این دستاوردها قلمداد کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی، وضعیت جریان صهیونیسمی که روزی جهان عرب را طی 6 روز تسلیم خود کرده بود، به جایی رسید که چنان در برابر جوانان حزب الله لبنان شکست خوردند که آثار ذلت آن ها هنوز در میانشان وجود دارد.

وی تأکید کرد: مسائل مختلفی مانند پیشرفت علمی و گسترش آبادانی در کشور نیز از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند اما مهم ترین دستاورد انقلاب، حاکمیت بخشی وجود خارجی اسلام در عرصه جهان است؛ آن هم در شرایطی که تهاجمات علیه اسلام رو به گسترش بوده است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که انقلاب اسلامی هنوز به اهداف خود دست نیافته و در نتیجه به پیروزی نهایی نرسیده است، خاطرنشان کرد: سال 57 سال آغاز انقلاب نبود؛ بلکه انقلاب اسلامی در آن روزها یک مانع بزرگ را از پیش روی خود برداشت و اهرم بزرگی تحت عنوان نظام جمهوری اسلامی را به دست گرفت. این مسیر هنوز ادامه دارد و پیروزی نهایی نیز مانند پیروزی سال 57، با مبارزه و صبر محقق خواهد شد./820/پ202/ب1

ارسال نظرات